Skip Navigation Links
انصراف از پیوندهای مرور
صفحه اصلی
درباره كانون
خدمات و تسهیلات
بخشنامه‌ها
کانون واحدها
انتقاد و پيشنهاد
تماس با ما
سوالات متداول
چاپ صفحهمعرفی سایت به هم دانشگاهی
دانشگاه‌های ایران
انصراف از پیوندهای مرور
عضویت‌و‌صدور‌کارت‌فارغ‌التحصیلی:
ثبت نام در سایت
عضویت رایگان
درخواست‌کارت‌شناسایی‌‌فارسی
درخواست‌کارت‌شناسایی‌‌انگلیسی
درخواست‌تمدید‌یا‌تعویض‌کارت
ویرایش اطلاعات شخصی
آخرین وضعیت صدور کارت
سوالات متداول
بازیابی رمز عبور
انتقادات مربوط به کارت
رمز عبور برای درخواست‌های پستی
فرم درخواست کارت شناسایی فارغ التحصیلی (غیراینترنتی-پستی)
مشروح برنامه‌ها و خدمات کانون
اخبار:
بازار کار و فرصت‌های شغلی
تحصیلات تکمیلی و تخصصی
تشکل‌ها و نظام‌های صنفی
نظام وظیفه دانشگاهیان
دانشگاه آزاد اسلامی
کانون فارغ التحصیلان
ثبت نام متقاضیان کار
گزارش تصویری:
عکس‌ها
فیلم ها
معرفی سايت به هم دانشگاهی
ایده های فارغ التحصیلان
 
مدیر دپارتمان آموزش عالی هنر مجتمع فنی تهران تاکید کرد؛ 
هدایت دانشجویان ارشد و دکتری به سمت کار آفرینی فرهنگی 
 
 
  -

مدیر دپارتمان آموزش عالی هنر مجتمع فنی تهران یکی از اهداف تشکیل این دپارتمان را هدایت دانشجویان ارشد و دکترا به سمت تجارت هنر ،مدیریت هنر و کار آفرینی فرهنگی عنوان کرد.
به گزارش ایسنا، بی تا بهرامی قصر با بیان اینکه حضور متخصصان در امر اقتصاد هنر ، مدیریت هنر، کسب و کارهای فرهنگی در سال های آتی ضروری است، گفت: این مجتمع با تمرکز بر روی پروش افراد متخصص در حوزه اقتصاد هنر که توان تلفیق فرصت های اقتصادی، مزیت های هنری و فرهنگی کشور را داشته باشند را به عهده گرفته است. نخستین گام در حوزه آموزش این افراد تربیت متخصصانی است که هم اقتصاد را بفهمند و هم هنر را بشناسند و همچنین رابطه متقابل این دو را به خوبی درک نمایند.
وی هچنین با اشاره به ارزآوری های حوزه هنر برای کشورمان گفت:در حراجی هایی که در این حوزه در تهران (حراج تهران) و یا حراج کریستی و یا دبی داریم می توان در این چهار حوزه ارز آوری نمود.
بهرامی قصر در بخش دوم سخنان خود با اشاره به تشکیل گروهی منسجم در حوزه هنر جدید افزود: تشکیل گروه آموزشی منسجم در حوزه هنر جدید و رسانه های نوین برای اولین بار است که در یک موسسه آموزشی معتبر ارائه می گردد.
وی افزد: این دپارتمان با در نظر گرفتن دو بخش عملی و نظری در این حوزه در پنج گروه تخصصی ،هنر های اجرایی، هنر های تعاملی،هنر های دیجیتال ،هنر های محیطی و هنر چیدمان با زیر ساخت های تئوری آغاز به کار خواهند نمود.
به گفته وی ، با ورود و حضور هنر جدید ،چارچوب های موجود در رشته های هنری برداشته و رشته‌های بین‌ متنی شکل گرفت که  مجتمع فنی تهران قصد دارد با ورود به این عرصه شکاف آموزشی موجود را پر کند.
مدیر دپارتمان آموزش عالی هنر مجتمع فنی تهران با بیان اینکه مجتمع فنی تهران  حدود 6 سالی است که به صورت جدی به عرصه هنر و آموزش آن وارد شده اظهار کرد:در این میان یکی از میدان های هنری که برای مجتمع جدی بود حوزه مد و لباس بود که حدود 5 سال سابقه خوب و مفیدی در این عرصه ارائه نموده است.
همچنین علی دهدشتی نژاد ، مدیرمسوول نمایندگی میرداماد مجتمع فنی تهران ضمن اشاره به فعالیت های این نمایندگی و با بیان اینکه از سال 89 فعالیت خود را آغاز کردیم گفت: این نمایندگی در 12حوزه یا دپارتمان مشغول فعالیت است و آموزش دوره های عالی هنر  برای اولین بار در این نمایندگی استارت کار خود را می زند که امیدواریم از این اتفاق مهم سربلند بیرون بیاییم.
وی  از برگزاری نخستین دوره تخصصی  هنرمعاصر با حضور اساتید برجسته در این حوزه  توسط دپارتمان آموزش عالی هنر مجتمع فنی تهران (نمایندگی میرداماد) خبر داد.
دهدشتی نژاد  با بیان اینکه این نشست در واقع به عنوان افتتاحیه آموزش عالی هنر است افزود:ثبت نام برای این آموزش ها آغاز شده و امیدواریم بتوانیم یکی از موفق ترین و پربارترین دوره ها را برگزار کنیم.
وی در عین حال بیان کرد:مجتمع فنی تهران به مباحث عملی تمرکز بیشتری دارد و همین روال نیز در موضوع هنر نیز مصداق دارد و تاکیدمان این است که در این دوره ها به جنبه عملی آموزش ها بیشتر توجه و تاکید کند.
دهدشتی نژاد، حوزه های اقتصادهنر، مدیریت هنر، هنرجدید، کسب و کارهای هنری و کارآفرینی فرهنگی را رئوس کاری دپارتمان آموزش عالی هنر مجتمع فنی تهران دانسته و تاکید کرد : در نظر داریم به موضوع  آموزش توجه زیادی داشته و آن را توسعه دهیم.
وی همچنین اظهار کرد: هدف این نمایندگی آموزش با بالاترین حد کیفیت، بدون اتلاف وقت در کلاس های آموزشی است و همین امر این مرکز آموزشی را به یکی از مراکز آموزشی هوشمند ایران مبدل کرده است.
به گزارش روابط عمومی مجتمع فنی تهران، در این نشست بر ضرورت آموزش  و توجه به این موضوع در تمامی هنرهای معاصر تاکید شده و عنوان شد  که اگر تا دهه‌های گذشته مساله اصلی، دسترسی شهروندان به اطلاعات بود اما امروزه منابع اطلاعاتی در اختیار مردم است ولی چگونگی مواجهه با آن اطلاعات بحث اصلی است و اینکه چگونه می توان دانشی را آغاز کرد و به نتیجه رساند.


 

 

مترجم:  
منبع :
 

تاريخ ايجاد: 27/07/1395 03:09 ب.ظ
تاريخ آخرين اصلاح : 27/07/1395 11:40 ق.ظ