fa سالی ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر داوطلب مهارت‌آموزی داریم رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بازار کار فعلی کشور به نیروی کار ماهر احتیاج دارد و بر این اساس باید به دنبال افزایش مهارت واجدین ورود به بازار کار باشیم. 1/19/2020 4:41:51 PM 1/19/2020 4:41:48 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور:

سالی ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر داوطلب مهارت‌آموزی داریم

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بازار کار فعلی کشور به نیروی کار ماهر احتیاج دارد و بر این اساس باید به دنبال افزایش مهارت واجدین ورود به بازار کار باشیم.
یکشنبه 29 دی 1398 ساعت 16:41
سالی ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر داوطلب مهارت‌آموزی داریم
علی اوسط هاشمی یکشنبه ۲۹ دی ماه در حاشیه افتتاح دفتر مرکز آموزش مهارت آموزی و مشاوره شغلی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان البرز و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت توانمندسازی جامعه انسانی اظهار کرد: با تلفیق مهارت، دانش و آموزش می‌توانیم زمینه ارتقای توانمندی جامعه انسانی را فراهم کنیم.
 وی با بیان اینکه مهارت آموزی سرمایه مهمی برای کشور است، ادامه داد: مهارت  آموزی راهکار مناسبی برای اشتغالزایی و برون رفت از وضعیت بیکاری است.
اوسط هاشمی توضیح داد: بازار کار فعلی کشور به نیروی کار ماهر احتیاج دارد و بر این اساس باید به دنبال افزایش مهارت واجدین ورود به بازار کار باشیم.
این مسئول اضافه کرد: ارتقای مهارت در جامعه می‌تواند بستر را برای رویش صنایع بزرگ و کارآفرینی فراهم کند.
وی با تاکید بر اینکه نظام آموزشی مهارتی در پایه انعطاف و قبول تفاوت‌ها و تغییر استوار است، گفت: ما باید منطبق با تغییر و تحول شگرف تکنولوژی زمینه را برای پاسخگویی به مطالبات متناسب با ظرفیت‌ها آماده کنیم.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه با اشاره به تعداد مهارت آموزان سازمان فنی و حرفه ای گفت: سالانه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار داوطلب به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وارد می‌شوند.
این مسئول تاکید کرد: ۴۰ درصد این افراد فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که برای اضافه کردن مهارت در کنار دانش خود به این مراکز مراجعه می کنند.
اوسط هاشمی گفت: از یک میلیون و ۵۰۰ هزار داوطلب حدود ۴۵ تا ۶۰ درصد به بازار کار راه پیدا می‌کنند به دلیل اینکه مهارت آموخته اند.
وی همچنین به تعداد مراکز آزاد فنی و حرفه ای در کشور اشاره کردو افزود: طی بیش از چهار دهه گذشته  حدود ۱۲ هزار آموزشگاه آزاد در بحث مهارت آموزی از فنی و حرفه‌ای مجوز کار اخذ کرده اند.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: طبق برنامه ششم توسعه حدود ۵۰ درصد ظرفیت آموزش و پرورش و ۳۰ درصد ظرفیت مراکز آموزش عالی باید تغییر جهت داده و به سمت مهارت حرکت کند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی