fa صنایع خرد و مشاغل خانگی، ظرفیت مناسب برای کارآفرینی رییس هیات مدیره کانون کارآفرینان استان خوزستان گفت: متناسب با ظرفیت‌های هر شهرستان در حوزه صنایع خرد و کوچک و مشاغل خانگی، باید برای ایجاد این صنایع فرهنگ‌سازی شود تا شاهد توسعه کارآفرینی و اشتغال باشیم. 1/20/2020 5:08:35 PM 1/20/2020 5:08:12 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

صنایع خرد و مشاغل خانگی، ظرفیت مناسب برای کارآفرینی

رییس هیات مدیره کانون کارآفرینان استان خوزستان گفت: متناسب با ظرفیت‌های هر شهرستان در حوزه صنایع خرد و کوچک و مشاغل خانگی، باید برای ایجاد این صنایع فرهنگ‌سازی شود تا شاهد توسعه کارآفرینی و اشتغال باشیم.
دوشنبه 30 دی 1398 ساعت 17:08
صنایع خرد و مشاغل خانگی، ظرفیت مناسب برای کارآفرینی
 احمد هرمز روز دوشنبه در سیزدهمین آیین تکریم کارآفرینان برتر استان خوزستان افزود:کارآفرینان دارای مشکلات زیادی در ایجاد اشتغال هستند لذا انتظار می‌رود بخش دولتی اگر برای کمک به کارآفرینان دست آنها را نمی گیرد حداقل در مسیر آنها سنگ‌اندازی هم نکند، ۲۴۱ قانون در حمایت از تولید کنندگان و کارآفرینان شناسایی شده است اما بخش دولتی قانون های حمایتی را رها کرده و به ۱۲ قانون مانع ایجاد اشتغال و توسعه کارآفرینی پافشاری می‌کند.
وی اظهار داشت: خوزستان به دلیل وجود و استقرار صنایع بزرگ دارای کارآفرینان توانمندی است اما موانعی در شناسایی این آفرینان در کشور وجود دارد که باید این نقطه ضعف برطرف شود.
رییس هیات مدیره کانون کارآفرینان خوزستان بیان کرد: کانون کارآفرینان خوزستان دارای ۶ عضو دولتی از جمله استاندار، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان صمت خوزستان، رییس دانشگاه شهید چمران و رییس جهادکشاورزی و ۶ عضو کارآفرین برتر است.
وی یادآور شد: کانون کارآفرینان خوزستان با برنامه ریزی برای ایجاد اشتغال و توسعه کارآفرینی تلاش می کند.
هرمز افزود: تاکنون ۲۶ نماینده کارآفرین برتر در شهرستان های استان خوزستان تعیین شده اند تا در کنار دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد اشتغال کمک کنند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر مناطق کمتر برخوردار جامعه هدف برای ایجاد اشتغال قرار دارند و در همین خصوص با کمیته امداد امام خمینی(ره) تفاهمنامه‌ای برای اشتغال منعقد شده است.
کارآفرینان مجاهدان عرصه تولید و اشتغال
مشاور فرهنگی، امور روحانیت و حوزه های علمیه استاندار خوزستان نیز در این آیین گفت: کارآفرینان مجاهدان عرصه تولید و اشتغال هستند و باید از آنها حمایت شود.
حجت الاسلام سید لطف الله سپهر افزود: در طول هشت سال جنگ تحمیلی تعاونی های کشور با گستردگی حوزه وظایف خود در امور مختلف از جمله تعاونی فرهنگیان، روستایی، عشایر، بسیجیان و طلاب توانستند شرایط را مدیریت کردند.
وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب استفاده از شیوه های نوین و پیشرفته در حوزه تعاون تاکید کرده‌اند.
حجت الاسلام سپهر یادآور شد: در شرایط فعلی کشور در حوزه اشتغال و تامین نیازمندی های جامعه دغدغه هایی وجود دارد مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با برنامه ریزی دقیق می تواند از توانمندی کارآفرینان مجرب برای ایجاد تحول در حوزه اشتغال استان استفاده کند.
وی با تأکید بر لزوم شناسایی توانمندی های استان خوزستان گفت: این استان دارای ظرفیت های بسیاری است که باید مورد شناسایی قرار گیرند و از آنها برای توسعه اجتماعی استفاده شود.
حجت الاسلام سپهر گفت: مشکلات کارآفرینان باید کاهش یابد، رفع بوروکراسی اداری، حل موانع ایجاد اشتغال و تلاش برای تامین نقدینگی می‌تواند بخشی از مشکلات آنها را حل کند.
همچنین یکی از کارآفرینان برتر استان در این نشست وجود قوانین دست و پاگیر برای تولید کنندگان را یک مانع در راه رسیدن به توسعه اشتغال دانست و گفت: همکاری بخش دولتی با بخش خصوصی سبب انقلاب در حوزه اشتغال می‌شود.
ابوذر مکوندی افزود: یکی از انتظارات بخش دولتی از بخش خصوصی و کارآفرینان، ایجاد اشتغال در جامعه است اما ما نیز انتظار حمایت از بخش دولتی را داریم در حال حاضر حمایت‌های دولت از برخی کارآفرینان سوری سبب شده تا آنها گوی سبقت را از ما در تولید و ایجاد اشتغال بگیرند.
در این آیین ۱۱ تعاونی به عنوان تعاونی برتر استان خوزستان و ۱۲ تعاونی شایسته تقدیر اعلام شدند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی