fa فراخوان «نوپاهای فناوری‌های همگرا» مرکز "فناوری‌های همگرا"ی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف شناسایی استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری‌های همگرا و انبیک (NBIC) و توسعه کسب و کار آن‌ها، فراخوان «نوپاهای فناوری‌های همگرا» را منتشر کرد. 3/9/2020 4:29:54 PM 3/9/2020 4:29:45 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
مرکز فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر کرد

فراخوان «نوپاهای فناوری‌های همگرا»

مرکز "فناوری‌های همگرا"ی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف شناسایی استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری‌های همگرا و انبیک (NBIC) و توسعه کسب و کار آن‌ها، فراخوان «نوپاهای فناوری‌های همگرا» را منتشر کرد.
دوشنبه 19 اسفند 1398 ساعت 16:29
فراخوان «نوپاهای فناوری‌های همگرا»
به گزارش ایسنا، امروزه، دیگر یک رشته یا زمینه فنی خاص، بدون تلفیق و همگرایی طیف وسیعی از علوم و فناوری‌ها نمی‌تواند برای حل یک چالش مشترک فرارشته‌ای مورد استفاده قرار گیرد. از این رو است که در سال‌های اخیر پژوهشگران و صنعتگران به دنبال توسعه حوزه‌های بین‌رشته‌ای بوده‌اند تا از این رهگذر بر مشکلات حال حاضر جهان فایق آیند.
«انبیک» نام یکی از این حوزه‌ها است که تلاش می‌کند «فناوری نانو»، «فناوری زیستی»، «فناوری اطلاعات»، و «علوم شناختی» را با یکدیگر تلفیق کرده و در کنار خلق موقعیت‌های بدیع، به رفع بسیاری از نیازهای بشر بپردازد. مهمترین ویژگی این حوزه نوظهور، همکاری نزدیک دانشمندان از حوزه‌های علمی مختلف است. در سایه همین همگرایی، کاربردهای متعددی نیز توسعه یافته‌اند و بسیاری از کشورهای پیشرفته با سرمایه‌گذاری‌های کلان بر روی آن‌ها، درآمدهای ناخالص ملی خود را افزایش می‌دهند.
براساس گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، «فناوری‌های همگرا» معمولاً به عنوان یک اصطلاح جامع مورد استفاده قرار می‌گیرد و به گروهی از فناوری‌ها که پتانسیل تلفیق(برقراری ارتباط) با یکدیگر را دارند اطلاق می‌شود. با توجه به بین‌رشته‌ای بودن این حوزه، ضرورت آشنایی با بازار برای کسب و کارهای نوپا مهم است.
در این راستا مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری چهارمین فراخوان "نوپاهای فناوری‌های همگرا" را منتشر کرد. علاقه‌مندان برای شرکت در این فراخوان تا پایان فروردین ماه سال آینده فرصت دارند. این فراخوان فرصتی به کسب و کارهای نوپا می‌دهد تا در مسیر توسعه محصول خود قرار گیرند و با اصول بازار آشنا شوند.
البته برای رسیدن به این هدف دوره‌های پیش شتابدهی برای تیم‌های برگزیده برگزار می‌شود که در آن‌ها با حضور اساتید برجسته تیم‌ها آموزش می‌بینند. در سه دوره گذشته این فراخوان تیم‌های مختلفی حضور داشتند که موفق به توسعه محصول خود و ارتباط با سرمایه گذار شدند.
ایجاد بستری برای تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی محققان و جامعه علمی کشور در حوزه فناوری های همگرا، شناسایی و توانمندسازی گروه های فناور و آشنا کردن آن‌ها با فرآیند توسعه محصول و دنیای کسب و کار و تجاری سازی، معرفی فرصت‌های کسب و کار مبتنی بر نیازهای فعلی کشور و مراکز توسعه دهنده کسب و کار به جامعه محققان و فناوران و به هم رسانی فناوران، سرمایه گذاران و توسعه دهندگان کسب و کار برای تجاری‌سازی محصولات نوآورانه از اهداف انتشار این فراخوان است.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استارتاپ‌های نوپا در این حوزه می‌توانند برای ثبت‌نام در این فراخوان به سایت اینترنتی http://nbic.ir/page/5033/250 مراجعه کنند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی