fa ربات‌ها در شرق اروپا جایگزین نیروی کار می‌شوند کارخانه‌های واقع در کشورهای شرق اروپا به استفاده از ربات به جای نیروی کار انسانی روی آورده‌اند. 3/10/2020 4:43:43 PM 3/10/2020 4:43:32 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

ربات‌ها در شرق اروپا جایگزین نیروی کار می‌شوند

کارخانه‌های واقع در کشورهای شرق اروپا به استفاده از ربات به جای نیروی کار انسانی روی آورده‌اند.
سه‌شنبه 20 اسفند 1398 ساعت 16:43
ربات‌ها در شرق اروپا جایگزین نیروی کار می‌شوند
به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری رویترز، مالکان کارخانه‌های این منطقه از مجارستان گرفته تا جمهوری چک و لهستان، تقریبا چاره دیگری ندارند اگر بخواهند در عرصه رقابت باقی‌ بمانند، باید در زمینه اتوماتیک کردن فرآیند تولید سرمایه‌گذاری کنند.
تولید در این منطقه از زمان گسترش اتحادیه اروپا به شرق در اواسط سال‌های ۲۰۰۰ رونق یافته، اما رشد اقتصادی اخیر به کمبود کارگر و افزایش دستمزدها منجر شده است.
 زولتان لاسزلو » رئیس اتحادیه کارگران مجارستان گفت: می‌توانیم شاهد باشیم که نیروی کار انسانی با ماشین و هوش مصنوعی جایگزین می‌شود.
وی افزود: این مساله فقط به بخش خودرو محدود نمی‌شود، بلکه صنایع فولاد و ماشین‌آلات را نیز دربر می‌گیرد.
در همین حال، آمار استخدام در این منطقه نشان از این دارد که شاید صنایع این بخش از اروپا در نقطه عطف قرار گرفته باشد.
اگرچه بخش اقتصادی مجارستان در سال گذشته تقریبا پنج درصد رشد داشت و سرمایه‌گذاری در بخش تولید به سریعترین زمان در طول سه سال گذشته رسید، اما این بخش نزدیک به ۲۳ هزار نیروی کاری را از دست داد.
آمار رسیده از جمهوری چک نیز کاهش تقریبا یک هزار نفری در نیروی کار تولیدی را در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد؛ وضعیتی که نمایانگر کاهش استخدام در این بخش برای نخستی‌بار از سال ۲۰۱۳ در یک سال کامل است.
همچنین افزایش ۱۰ درصدی دستمزدهای سالیانه در جمهوری چک، لهستان و مجارستان، بسیار بیش از دیگر کشورهای غربی است و اینگونه تخمین زده می‌شود که نزدیک به پنج رصد از مشاغل مجارستان در یک دهه آینده با سیستم‌های خودکار جایگزین خواهد شد.
اما این تنها بخش تولید نیست که به سیستم خودکار روی می‌آورد، بلکه به عنوان نمونه شعبه شرکت بیمه « آلیانز » در مجارستان نیز پردازش اطلاعات خود را خودکار می‌کند تا هزینه‌های ناشی از دستمزدها را جبران کند.
براساس این گزارش، فدراسیون بین‌المللی رباتیک انتظار دارد فروش روبات در اقتصادهای بزرگ شرق اروپا تا سال ۲۰۲۲ افزایش یابد.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی