fa دستورالعمل برگزاری ششمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد دستورالعمل برگزاری ششمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی از سوی معاون پژوهش و فناوری ابلاغ شد. 6/17/2018 12:52:48 PM 6/17/2018 12:52:44 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

دستورالعمل برگزاری ششمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

دستورالعمل برگزاری ششمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی از سوی معاون پژوهش و فناوری ابلاغ شد.
یکشنبه 27 خرداد 1397 ساعت 12:52
دستورالعمل برگزاری ششمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی "ششمین جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری (فرهخیتگان)" را در بین اعضای هیات علمی، دانشجویان و دانش‌آموزان خود مانند سال‌های گذشته به صورت ملی و همزمان برگزار می‌کند.
در دستورالعمل این بخشنامه آمده است:‌ با توجه به اهمیت موضوع، دبیرخانه هیات امنای استان‌ها و واحدهای جامع مستقل علوم و تحقیقات و نجف‌آباد در مورد اطلاع‌رسانی موضوع به استادان، دانشجویان، دانش‌آموختگان و علاقه‌مندان اقدام و نسبت به معرفی برگزیدگان هر استان به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند.
براساس این دستورالعمل، دبیرخانه هیات امنای استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی موظف‌اند با تشکیل ستادی به عنوان ستاد هماهنگی استانی جشنواره فرهیختگان، با ترکیب دبیر هیات امنای استان به عنوان رئیس ستاد استانی جشنواره، یک تا سه تن از معاونان پژوهش و فناوری واحدهای استان، یک تا سه تن از اعضای هیات علمی صاحب‌نظر و برجسته در هر یک از گروه‌های آموزشی، نسبت به اطلاع‌رسانی، ‌شناسایی و معرفی برترین تولیدات علمی و معرفی برگزیده در هر بخش همواره با سوابق و مستندات به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند.
براساس اعلام معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، مهلت معرفی برگزیدگان هر استان و واحدهای جامع مستقل (یک برگزیده در هر بخش جشنواره) به همراه فرم‌های داوری، مستندات، فهرست کامل برگزیدگان به همراه امتیازها و صورتجلسه ستاد هماهنگی استانی جشنواره فرهیختگان، حداکثر تا اول مهر 97 است. همچنین بازه زمانی بررسی مدارک و مستندات داوطلبان شرکت در جشنواره از فروردین سال 1394 تا آخر سال 1396 هجری شمسی برابر مارس 2015 تا آخر سال 2017 میلادی است.
در دستورالعمل جشنواره فرهیختگان آمده است: برگزیدگان سال‌های 1394 تا 1396 جشنواره نمی‌توانند به عنوان برگزیده در همان بخش، انتخاب و معرفی شوند.
براساس مندرجات این دستورالعمل، تکمیل و ارسال فرم‌ها و معیارهای داوری هر بخش جشنواره برای تک تک برگزیدگان و ارسال آنها به همراه سوابق و مستندات مورد بررسی منضم به فایل الکترونیکی (cd) الزامی است، در غیر اینصورت در مرحله داوری نهایی قرار نمی‌گیرند.
همچنین برای تقدیر از سه برگزیده بخش‌های مختلف علمی و پژوهشی دانشگاه که دارای ویژگی‌های ممتاز و متمایز نسبت به سایر اعضای هیات علمی هستند مراسم اعطای نشان ویژه امام خمینی(ره)، همزمان با جشنواره فرهیختگان برگزار می‌شود. این جایزه در سه سطح طلائی، نقره‌ای و برنزی به برگزیدگان این بخش تعلق می‌گیرد.
دبیرخانه جشنواره صرفا آثاری را در داوری نهایی منظور خواهد کرد که مستندات و پرونده الکترونیکی آنها به صورت کامل بر اساس آیین‌نامه و دستورالعمل‌های جشنواره ارسال شده باشد. علاقه‌مندان برای دسترسی به فایل پرسشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها، فرم‌های ارزیابی و سایر اطلاعات و اخبار مربوط جشنواره، می‌توانند به تارنمای معاونت پژوهش و فناوری به نشانی http://rvp.iau.ir مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات تکمیلی با دبیرخانه جشنواره فرهیختگان با شماره تلفن 021- 47353512 تماس بگیرند.
همچنین هدف از برگزاری این جشنوراه شناسایی، انتخاب و معرفی برترین‌های پژوهش و فناوری دانشگاه شامل: کتاب، مجله علمی، مقاله، طرح پژوهشی، مرکز تحقیقات، انجمن علمی ادبی و هنری مرکز رشد، فناور، طرح فناوران برتر، شرکت‌های دانش‌بنیان، رساله و پایان‌نامه و همچنین معرفی و تقدیر از پژوهشگران برگزیده، طرح فناوران برتر، شرکت‌های دانش‌بنیان، رساله و پایان‌نامه، و همچنین معرفی و تقدیر از پژوهشگران برگزیده، ثبت اختراع بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی (patent)، آزمایشگاه برتر و کارآفرین برتر اعلام شده است.
جشنواره فرهیختگان در شش گروه آموزشی شامل علوم انسانی، علوم پایه، هنر و معماری، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی، فنی و مهندسی برگزار می‌شود.
همچنین برگزیدگان جشنواره از حوزه‌های پژوهشگر برتر، انتشار مقاله، انتشار کتاب، ثبت اختراع داخلی و بین‌المللی، پایان‌نامه و رساله، فناور برتر، کارآفرین، مرکز رشد، مرکز تحقیقاتی، انجمن علمی و ادبی و هنری، آزمایشگاه برتر، شرکت دانش‌بنیان، معاون پژوهش و فناوری برتر هستند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی