fa سه دلیل اصلی شکست کارآفرینان بسیاری از کارآفرینان، موفقیت را با نشانه های ظاهری آن مانند خودروی گران قیمت، خانه ای رویایی در کنار ساحل و ساعت مچی چند هزار دلاری می سنجند، درحالی که معیار سنجش موفقیت واقعی خوشحالی، سلامتی و ثروت است. 7/22/2018 2:52:19 PM 7/22/2018 2:51:49 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی http://www.aiau.ir/Media/Image/18/07/1807142275_Orig.jpg http://www.aiau.ir/Media/Image/18/07/1807142275_Thum.jpg کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
صاحبان کسب و کارهای نوپا بخوانند

سه دلیل اصلی شکست کارآفرینان

بسیاری از کارآفرینان، موفقیت را با نشانه های ظاهری آن مانند خودروی گران قیمت، خانه ای رویایی در کنار ساحل و ساعت مچی چند هزار دلاری می سنجند، درحالی که معیار سنجش موفقیت واقعی خوشحالی، سلامتی و ثروت است.
یکشنبه 31 تیر 1397 ساعت 14:52
سه دلیل اصلی شکست کارآفرینان
دیجیاتو: در ادامه به بررسی سه دلیل عدم موفقیت کارآفرینان و راه حل های جلوگیری از آن خواهیم پرداخت.
 
 
ناکامی در شناخت ناخودآگاه
شرایط مالی، زندگی عاطفی و سلامتی خود را بررسی کنید. اگر از نظر خودتان در این زمینه ها خوب به نظر می رسید، پس مستعد ثابت ماندن درآمد، شرایط عاطفی و وضعیت سلامتی خود هستید.
همه ما دارای یک درجه تنظیم هستیم؛ دقیقا مثل ترموستات خودرو. اگر درجه ما مقدار خیلی زیاد یا خیلی کم را نشان دهد، به صورت خودکار تلاش می کنیم از محدوده عدم آسایش خود خارج شویم و تلاش کنیم وضعیت موجود را بهبود بخشیم. به عنوان مثال در صورت کاهش بیش از حد درآمد، تلاش می کنیم به نحوی وضعیت درآمدزایی خود را بهبود دهیم.
 
راه حل: باید ناخودآگاهی خود را به خودآگاهی تبدیل کنید. به این منظور با دوری از تنظیمات داخلی خودکار (مثل ترموستات) باید رفتار خود را بهتر بشناسید و از در جا زدن جلوگیری کنید. در واقع باید به جای فرار از ترس، اضطراب، عصبانیت و بی تفاوتی، آنها را بپذیرید. به عنوان مثال، وقتی که پس از کم کردن پنج کیلو وزن، دچار تنبلی و سکون می شوید، خودتان را دریابید و اجازه ندهید آن بخش ناخودآگاه وجودتان شما را مجبور به نشستن و سکون کند. در نهایت یک هدف معقول را برای خود مشخص کنید تا بتوانید با یک تلاش منطقی به آن دست پیدا کنید.
 
شکست در ایجاد محیط مطلوب
اگر در محیط نامطلوب کار کنید و دائم مجبور شوید که انرژی خود را برای بهبود شرایط محیط صرف کنید، به عنوان یک کارآفرین نمی توانید به هدف خود دست یابید.
 
راه حل: تلاش کنید جواب سوالات زیر را بیابید و براساس آنها محیط اطراف خود را بهبود بخشید.
ـ افراد دیگری که در کنارشان کار می کنید، چه محیطی را در اطراف تان ایجاد کرده اند؟
- چه احساسی در مورد محیط کارتان دارید؟ آیا در آن احساس الهام بخشی برای ابداعات خود می کنید یا حس می کنید در تنگنا قرار گرفته اید؟
- آیا وقت خود را در محیط هایی صرف می کنید که می توانند به هدف نهایی شما آسیب بزنند؟
تنها با انتخاب یا تغییر آگاهانه محیط اطراف تان، می توانید به معیارهای سنجش موفقیت، یعنی خوشحالی، سلامتی و ثروت برسید.
 
شکست در هدف گذاری صحیح
بسیاری از افراد دلیل هدف را متوجه نمی شوند. آنها تصور می کنند که هدف به منظور دستیابی به یک چیز خاص مثلا خودرو یا خانه گران قیمت است.
هدف نباید دستیابی به یک چیز خاص باشد، بلکه باید موجب شادی و سلامتی بیش از پیش شما شود و نیز شما را به ثروت برساند.
 
راه حل: در این مورد چند راه حل پیشنهاد می شود:
- به جای انتخاب هدفی که انرژی شما را هدر می دهد، هدف انگیزه بخشی را انتخاب کنید که موجب انرژی بیشتر شما می شود.
- به جای اینکه برای اهداف بلندمدت برنامه ریزی کنید، براساس دوره های کوتاه مدت (مثلا ۹۰ روزه) هدف گذاری کنید.
- دیدگاه، ارزش ها و ماموریت شخصی خود را در هدف گذاری مشخص کنید.
- علاوه بر اینکه در نهایت به دنبال کسب درآمد هستید، لذت روح و فکر خود را نیز در هدف نهایی مدنظر قرار دهید.
 
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی