fa ابلاغ دستورالعمل اجرایی تفاهم‌نامه پرداخت وام به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از آمادگی شعب برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد. 10/1/2018 1:01:26 PM 10/1/2018 1:01:19 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

ابلاغ دستورالعمل اجرایی تفاهم‌نامه پرداخت وام به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از آمادگی شعب برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.
دوشنبه 9 مهر 1397 ساعت 13:01
ابلاغ دستورالعمل اجرایی تفاهم‌نامه پرداخت وام به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مرتضی اکبری با اشاره به تفاهم‌نامه امضاشده با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با همکاری صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به دانشجویان تمامی مقاطع این دانشگاه از کاردانی تا دکترای تخصصی تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.
وی افزود: سقف وام دانشجویی پرداختی توسط شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۲۰۰ میلیون ریال در ازای هر نفر است که معرفی و سازوکار نحوه پرداخت آن از سوی دانشگاه آزاد اسلامی تبیین می‌شود.
  مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ضمن تأکید بر ضرورت تأمین مالی برای دانشجویان مقاطع آموزش عالی به‌ویژه دکتری، بیان کرد: با توجه به نقش دانش و آموزش مهارت در پیشرفت کشور، باید تدابیری اتخاذ شود که دانشجویان دغدغه کمتری نسبت به هزینه‌های تحصیل داشته باشند.
وی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای ارج نهادن به تحصیلات تکمیلی کارمزد تسهیلات ویژه دانشجویان را از ۴ درصد به ۳ درصد کاهش داده است و دانشجویان می‌توانند با داشتن معرفی‌نامه از سوی دانشگاه به شعب این بانک در سراسر کشور مراجعه کنند.
اکبری در رابطه با نحوه بازپرداخت این تسهیلات اظهار کرد: وام‌های دانشجویی در سررسیدهای ۲۴ تا ۴۸ ماهه تقسیط شده است تا فشار مالی ناشی از پرداخت شهریه‌ها کاهش یابد.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در رابطه با ضمانت‌های لازم برای تشکیل پرونده تصریح کرد: طبق بخشنامه‌ها و قوانین بانک مرکزی،  تسهیلات اعطایی به هر دانشجو تا سقف یک‌صد میلیون ریال، با یک نفر ضامن معتبر و مازاد بر آن تا سقف دویست میلیون ریال با معرفی دو ضامن معتبر قابل پرداخت است که تلاش شده شرایط ضامنین برای دانشجویان تسهیل شود.
اکبری تأکید کرد: این بانک آمادگی دارد تا بلافاصله بعد از افتتاح حساب صندوق‌های رفاه دانشجویان واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و معرفی دانشجویان توسط دانشگاه، نسبت به تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات دانشجویی اقدام فوری کند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی