fa مأموریت تحقیقاتی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال درباره موضوع پدافند غیرعامل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال از مأموریت تحقیقاتی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال در موضوع پدافند غیرعامل خبر داد. 10/16/2018 1:39:45 PM 10/16/2018 1:39:34 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال خبر داد:

مأموریت تحقیقاتی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال درباره موضوع پدافند غیرعامل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال از مأموریت تحقیقاتی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال در موضوع پدافند غیرعامل خبر داد.
سه‌شنبه 24 مهر 1397 ساعت 13:39
مأموریت تحقیقاتی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال درباره موضوع پدافند غیرعامل
حمیدرضا خالدی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، از مأموریت علمی دانشگاه در دو موضوع پدافند غیرعامل و علوم و فنون همگرا یا اقتدارآفرین به دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال خبر داد.
وی افزود: مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل را امری ضروری و اساسی برای کشور می‌دانند، این موضوع فصلی نیست بلکه همیشگی است. ایشان همچنین تأکید دارند که باید به پدافند غیرعامل نگاه علمی داشت و مسئله را ظاهری ندید تا از این طریق ریشه‌های مسئله پیدا شود و ساز‌و‌‌کار آن کشف شود و این موضوع در دانشگاه قابل تحقق است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال گفت: پدافند غیرعامل عرصه غیرنظامی است و تمامی بخش‌هایی را که در زندگی عمومی وجود دارد، شامل می شود. در این زمینه اولویت، شناسایی سرمایه‌های کشور است و حفظ آنها در برابر تهدیدها‌ست.
خالدی ادامه داد: با توجه به پیشرفت‌های علمی کشور در عرصه‌های مختلف باید به این نکته توجه داشت که در این شرایط میزان تهدیدات‌ بالا می‌رود؛ بنابراین باید از نظر علمی، تحقیقاتی و فناوری به‌گونه‌ای پیشرفت کنیم که تهدیدات این عرصه شناسایی، رصد، مدیریت و خنثی شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال بیان کرد: برای رسیدن به این هدف باید اقدامات در مرز دانش و از طریق مراکز تحقیقاتی صورت گیرد. این موضوع با شناسایی توانمندی‌های علمی محققان، استادان کشور و هدایت یکپارچه و هدفمند آنها ممکن است و دانشگاه آزاد اسلامی از این منظر ظرفیت و پتانسیل بالا و ویژه‌ای را دارد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در دانشگاه تهران شمال ۳۰۰ رشته فعال وجود دارد، همچنین ۹۰ کد رشته دکترا در این دانشگاه دایر است و سالانه حدود ۴ هزار پایان‌نامه از این دانشگاه بیرون می‌آید، می‌توان با استفاده از این پتانسیل‌ها در زمینه پدافند غیرعامل گام‌های اساسی برداشت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال گفت: در واقع این توانایی را داریم که با تولید علم  و افزایش قدرت فناورانه بتوانیم جایگاه مناسبی در این حوزه در منطقه به دست آوریم.
وی از تشکیل ۹ کارگروه ویژه در موضوع پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: این کارگروه‌ها شامل علوم زیستی، شیمی و نانو، زیربنایی و فنی، علوم کامپیوتر و فضای سایبر، اقتصاد و مدیریت، علوم انسانی و فرهنگ اجتماعی، روانشناسی و علوم‌ شناختی، حقوق و روابط بین‌الملل، علوم سیاسی و آینده‌پژوهی است.
خالدی ادامه داد: از آنجایی که نظام موضوعات در دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شده است واحد تهران شمال می‌تواند از توانمندی و پتانسیل اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی همه واحدهای کشور در این زمینه استفاده کند.
وی درباره مذاکره با نهادهای وابسته به موضوع پدافند غیرعامل گفت: شرایط مناسبی برای تعامل با سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف ازجمله سازمان پدافند غیرعامل، ادارات کل پدافند غیرعامل، استانداری‌ها و دستگاه‌های تابعه، شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی در تولید دانش، فناوری، ارائه راه‌حل مسائل، ساخت تجهیزات و مشاوره وجود دارد. امیدواریم که بتوانیم با استفاده از توان علمی نخبگان و دانشمندان اقتدار کشور را در برابر هجمه‌ها، تهدیدات، تحریم‌ها،‌ نگاه‌ها طمع‌ورزانه دشمن و رقبا در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، دیپلماسی، زیربنایی، زیستی و غیره افزایش دهیم و در این رویارویی برای همیشه آنها را مأیوس کنیم.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی