fa واحدهای دانشگاه آزاد هیچ سهامی در شرکت های دانش بنیان ندارند سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحدهای این دانشگاه هیچ سهامی در شرکت ­های دانش ­بنیان ندارند و اصل کار بر اقتصاد دانش­ بنیان و فروش پتنت است. 10/27/2018 3:35:51 PM 10/27/2018 3:35:41 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
سرپرست دانشگاه تاکید کرد:

واحدهای دانشگاه آزاد هیچ سهامی در شرکت های دانش بنیان ندارند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحدهای این دانشگاه هیچ سهامی در شرکت ­های دانش ­بنیان ندارند و اصل کار بر اقتصاد دانش­ بنیان و فروش پتنت است.
پنج‌شنبه 3 آبان 1397 ساعت 15:35
واحدهای دانشگاه آزاد هیچ سهامی در شرکت های دانش بنیان ندارند
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، محمد مهدی طهرانچی در جلسه ویدئو کنفرانس با دبیران هیات امنای استانی دانشگاه آزاد گفت: با توجه به رویکرد جدید دانشگاه مبنی بر اشتغال دانش­ بنیان، هیچ مرکز رشدی نباید تعطیل شود، بلکه باید تقویت، حمایت و توسعه یابد.
وی با بیان اینکه برنامه­ های علمی دانشگاه آزاد اسلامی در استان­ ها بزودی رونمایی می­ شود، افزود: براساس مزیت­ های منطقه­ ای، ماموریت و برنامه­ هایی را برای استان­ های دانشگاه آزاد اسلامی تعریف کردیم، به عنوان مثال برای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ماموریت امنیت غذایی، برای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد منسوجات و پوشاک و برای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی چرم و پوشاک را تعیین کردیم.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هدف این دانشگاه از توسعه مراکز رشد، پارک­ های علم و فناوری و شرکت­ های دانش ­بنیان، حل مسائل کشور و درآمدزایی است، گفت: روسای استانی دانشگاه به دنبال توسعه مراکز تحقیقاتی خویش نباشند، بلکه با تدوین برنامه­ های درآمدزایی و ارائه طرح های دانش ­بنیان علاوه بر حل مسائل و معضلات کشور در زمینه ­های گوناگون، منابع درآمدی جدیدی نیز ایجاد کنند.
طهرانچی تاکید کرد: ۵۰ درصد درآمدهای غیرشهریه ­ای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید از اقتصاد دانش ­بنیان حاصل شود که این امر نیازمند برنامه ­ریزی براساس مزیت­ های منطقه­ ای است و روسای واحدهای دانشگاهی باید به جد تحقق آن را دنبال کنند.
وی خطاب به روسای استانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: باید تا پایان امسال ۴۰ دبیرخانه برنامه ­های علمی دانشگاه آزاد اسلامی در استان ­های مختلف کشور راه ­اندازی شود که تمامی مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و شرکت­ های دانش ­بنیان را در بر­گیرد که تلاش همه این ها معطوف به سرمایه ­گذاری و بهره وری شود.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر تغییر فرهنگ سازمانی در دانشگاه گفت: اعضای هیات علمی مستعد و توانمند را شناسایی کنید و از پتانسیل و توان علمی آنان در پروژه ­های تحقیقاتی مختلف بهره ببرید.
طهرانچی ادامه داد: در طرح­ های پژوهشی صرفا به دنبال کسب درآمد و ایجاد منابع مالی جدید برای دانشگاه نباشید، بلکه منافع ملی و مصالح جامعه را نیز در نظر داشته باشید.
وی افزود: واحدهای دانشگاهی هیچ سهامی در شرکت ­های دانش ­بنیان ندارند و اصل کار بر اقتصاد دانش­ بنیان و فروش پتنت است.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: واحدهای استانی باید نمایشگاه دائمی از محصولات و دستاوردهای پژوهشی خود داشته باشند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی