fa وزارت علوم ارز دانشجویان هزینه شخصی را تامین نمی کند وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویانی که با هزینه شخصی به خارج رفته اند از محل منابع وزارت علوم ارزی دریافت نمی کنند. 11/16/2018 7:40:35 PM 11/16/2018 7:40:17 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم ارز دانشجویان هزینه شخصی را تامین نمی کند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویانی که با هزینه شخصی به خارج رفته اند از محل منابع وزارت علوم ارزی دریافت نمی کنند.
پنج‌شنبه 24 آبان 1397 ساعت 19:40
وزارت علوم ارز دانشجویان هزینه شخصی را تامین نمی کند
منصور غلامی امروز سه شنبه در حاشیه برگزاری سومین نشست دستیاران ویژه حقوق شهروندی دستگاه های اجرایی و نخستین نشست رابطین حقوق شهروندی دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در پاسخ به پرسش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا و اینکه انتقاداتی به پرداخت ارز دانشجویی می شود ، گفت : وزارت علوم در مورد تامین ارز برای دانشجویانی که با هزینه شخصی به خارج از کشور رفته اند، صرفاً نقش تایید مدارک تحصیلی آنها را بر عهده دارد.
وی افزود: هیچ مبلغی از سهمیه یا منابع ارزی وزارت علوم به دانشجویان هزینه شخصی تعلق نمی گیرد؛ در این زمینه تصمیم بانک مرکزی و مجموعه مالی ذیربط از اهمیت برخوردار بوده و وزارت علوم تنها تایید مدارک تحصیلی این دانشجویان را بر عهده دارد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایرنا در مورد انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور به دانشگاه های داخل، اظهار کرد: در گذشته شرط انتقال این دانشجویان به داخل، تحصیلِ حداقل یک سال در دانشگاه های خارج بود اما به دلیل مشکلات ارزی، این میزان از تحصیل به یک ترم تقلیل یافته است.
غلامی تاکید کرد: انتقال دانشجویان به داخل صرفاً با تایید مدارک تحصیلی صورت می گیرد و وزارت علوم هیچ کدام از این دانشجویان را به دانشگاه های داخل تحمیل نمی کند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی