fa کارت پایان خدمت، نباید مانع شرکت فارغ التحصیلان حقوق در آزمون وکالت باشد در پی انتشار خبر امکان شرکت در آزمون وکالت بدون کارت پایات خدمت و گذاراندن دوره سربازی پذیرفته شدگان در واحدهای معاضدت قضایی محاکم و ادارات حقوقی دولتی، در صورت تصویب طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت، یکی از اعضاء هیات مدیره کانون وکلای مرکز، در گفتگو با خبرگزاری فارس، ایراداتی وارد کرده که ناشی از عدم اشراف به موضوع بوده است. 11/16/2018 8:23:53 PM 11/16/2018 8:23:12 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
حسین قربانزاده

کارت پایان خدمت، نباید مانع شرکت فارغ التحصیلان حقوق در آزمون وکالت باشد

در پی انتشار خبر امکان شرکت در آزمون وکالت بدون کارت پایات خدمت و گذاراندن دوره سربازی پذیرفته شدگان در واحدهای معاضدت قضایی محاکم و ادارات حقوقی دولتی، در صورت تصویب طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت، یکی از اعضاء هیات مدیره کانون وکلای مرکز، در گفتگو با خبرگزاری فارس، ایراداتی وارد کرده که ناشی از عدم اشراف به موضوع بوده است.
جمعه 25 آبان 1397 ساعت 20:23
کارت پایان خدمت، نباید مانع شرکت فارغ التحصیلان حقوق در آزمون وکالت باشد
ایشان در این گفتگو تصریح کرده است که  " افراد واجد معلومات نیز نمی توانند در بدو قبولی در آزمون وکالت به لحاظ فقدان تجربه عملی و بعنوان سرباز، مبادرت به ارائه خدمات مشاوره حقوقی در واحدهای معاضدت دستگاه قضایی و ارائه مشاوره در ادارات حقوقی سازمان های دولتی و خصوصی نمایند و قطعاً اگر چنین موضوعی اجرایی شود، شاهد فجایع زیادی در امر مشاوره حقوقی و راهنمایی های غلط و نادرست خواهیم بود. "
از سوی دیگر روز گذشته، سردار موسی کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح، حذف سربازی فارغ التحصیلان رشته حقوق را تکذیب کرده است.
اصل خبر برگرفته از تبصره چهار ماده یک طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت است که 20 اسفند 1397 با بیش از 80 امضاء نمایندگان در صحن مجلس اعلام وصول شد و هنوز کمیسیون قضایی نظر خودش را در این باره اعلام نکرده است. در این تبصره اشاره شده بود، برای آزمون وکالت، کارت پایان خدمت الزامی نیست و پذیرفته شدگان مرد می توانند دوره خدمت سربازی خود را در واحدهای معاضدت قضایی و یا ادارت حقوقی دولتی بگذرانند که معادل نصف دوره کارآموزی خواهد بود.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی