fa طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی سال آینده تمدید نمی شود جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی به صورت قطعی سال آینده تمدید نمی شود. 11/26/2018 4:24:49 PM 11/26/2018 4:24:02 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی http://www.aiau.ir/Media/Image/18/03/1803151584_Orig.jpg http://www.aiau.ir/Media/Image/18/03/1803151584_Thum.jpg کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی:

طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی سال آینده تمدید نمی شود

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی به صورت قطعی سال آینده تمدید نمی شود.
دوشنبه 5 آذر 1397 ساعت 16:24
طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی سال آینده تمدید نمی شود
سردار ابراهیم کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار انتظامی ایرنا افزود: به افراد غایب توصیه می شود در فرصت باقیمانده نسبت به پرداخت جریمه غیبت سربازی اقدام کنند.
وی ادامه داد: این افراد تا پایان امسال فرصت دارند تا از این طرح استفاده کنند چرا که قانونگذار مهلت اجرای این طرح را تا پایان امسال مقرر کرده است.
جانشین رئیس سازمان نظام وظیفه نیروی انتظامی اضافه کرد: ضرورت دارد تا مشمولان این طرح، وضعیت خود را تعیین تکلیف کنند در غیر این صورت فرض می شود که آنها آمادگی گذراندن دوره خدمت سربازی را دارند.
سردار کریمی افزود: از سال آینده فراخوان ها به نوبت انجام می شود تا غائبان خود را معرفی کنند و دوره سربازی خود را بگذرانند.
وی در پاسخ به این سوال که برای افرادی که تا کنون نام نویسی نکرده اند در صورتی که برای نام نویسی اقدام کنند فرصتی برای پرداخت اقساطی جریمه در سال آینده به آنها داده می شود؟ گفت: این طرح چهار سال به صورت مستمر اجرا شد و در این مدت افراد مشمول این طرح فرصت داشتند از مزایای این طرح استفاده کنند و کارت معافیت دریافت کنند این افراد تا پایان امسال فرصت دارند تا نام نویسی و تمام جریمه را تا پایان سال 97 پرداخت کنند.
سردار کریمی افزود: از ابتدای اجرای این طرح از سال 94 تا کنون 450 هزار نفر در این طرح نام نویسی کردند و برخی جریمه خود را به صورت کامل و برخی به صورت اقساط پرداخت کرده و کارت دریافت کرده اند.
وی تاکید کرد: آن دسته از افرادی که تا کنون اقساط خود را پرداخت نکرده اند نیز تا پایان امسال فرصت دارند تا نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کنند.
بر اساس بند (ط) تبصره 16 ماده واحده قانون بودجه سال 1393 مجلس شورای اسلامی افرادی که بیش از هشت سال غیبت داشته اند مشمول پرداخت جریمه خدمت سربازی می شوند.
میزان جریمه مشمولان غایب برای معافیت از خدمت وظیفه عمومی بر اساس مدرک تحصیلی است و افراد دارای مدرک زیر دیپلم 10 میلیون تومان، دیپلم 15 میلیون تومان، فوق دیپلم20 میلیون تومان، کارشناسی 25 میلیون تومان، کارشناسی ارشد 30 میلیون تومان، دکترای غیرپزشکی 35 میلیون تومان، دکترای پزشکی 40میلیون تومان و پزشکان متخصص و بالاتر 50 میلیون تومان، جریمه می شوند.
همچنین به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، 10 درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه می شود و مدت غیبت بیش از 6 ماه، یک سال محسوب می شود.
مشمولان غایب متاهل براساس این قانون از پنج درصد و دارای فرزند به ازای هر فرزند از پنج درصد تخفیف کل مبلغ جریمه برخوردار می شوند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی