fa فقط از یک چهارم ظرفیت بانوان در حوزه اشتغال بهره گرفته می‎شود عضو فراکسیون زنان مجلس با انتقاد از به کارگیری فقط یک چهارم از ظرفیت بانوان تحصیل کرده در حوزه اشتغال، عنوان کرد: از ۴ وزیر جدید دولت دستور مکتوب گرفته شده است که حداقل ۳۰ درصد ظرفیت مدیریتی خود را به بانوان واگذار کنند. 12/4/2018 3:07:47 PM 12/4/2018 3:07:19 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

فقط از یک چهارم ظرفیت بانوان در حوزه اشتغال بهره گرفته می‎شود

عضو فراکسیون زنان مجلس با انتقاد از به کارگیری فقط یک چهارم از ظرفیت بانوان تحصیل کرده در حوزه اشتغال، عنوان کرد: از ۴ وزیر جدید دولت دستور مکتوب گرفته شده است که حداقل ۳۰ درصد ظرفیت مدیریتی خود را به بانوان واگذار کنند.
سه‌شنبه 13 آذر 1397 ساعت 15:07
فقط از یک چهارم ظرفیت بانوان در حوزه اشتغال بهره گرفته می‎شود
معصومه آقاپور علیشاهی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به نرخ 16 درصدی مشارکت زنان در حوزه اشتغال و پایین بودن این آمار در قیاس با سایر کشورهای اظهار کرد: یکی از راه‌های توسعه رشد تولید ناخالص داخلی و تولید ناخالص ملی GDP و GNP مشارکت بانوان در حوزه اشتغال و بهره‌گیری از این ظرفیت مهم است که در کشور ما از این ظرفیت به خوبی بهره گرفته نمیشود.
فراکسیون زنان مجلس به صورت مکتوب از وزرای معرفی شده دستور گرفت که حداقل30 درصد از ظرفیتی مدیریتی وزارتخانه‌های متبوع خود را به بانوان واگذار کنند
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نبود بانوان در عرصه‌های اجتماعی به ویژه حوزه اشتغال به این معناست که خودرویی با نیمی از ظرفیت موتور خود حرکت کند، افزود: حضور 16 درصدی زنان در حوزه اشتغال به هیچ عنوان با حضور 63 درصدی بانوان در دانشگاهها سنخیتی ندارد و این یعنی فقط از یک چهارم ظرفیت بانوان در حوزه در اشتغال بهره گرفته میشود.
آقاپور علیشاهی تصریح کرد: در همین راستا پیش از رأی اعتماد به وزرا از 4 وزیری که اخیرا از مجلس رأی اعتماد گرفتند، فراکسیون زنان مجلس به صورت مکتوب از وزرای معرفی شده دستور گرفت که حداقل30 درصد از ظرفیتی مدیریتی وزارتخانه‌های متبوع خود را به بانوان واگذار کنند.
این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر اینکه انحصار مدیریتی در کشور باید شکسته شود، اضافه کرد:چنانچه از بانوان در سمت‌های مدیریتی استفاده شود، زنان دیگری هم به تبعه این افراد می‌توانند در مسیر اشتغال به کار گمارده شوند.
برخی باورهای غلط اجازه بروز بانوان در عرصه‌های اجتماعی را نمی‌دهد
وی تأکید کرد: در عین حال باید قبول کرد که بانوان هنوز هم به علت وجود برخی باورها و اعتقادات فضا برای فعالیت‌های مدنی در کشور  ندارند و در این مسیر هم زنان به عنوان کنشگر و هم دیگران که اجازه بروز به زنان نداده‌اند، مقصر هستند.
این عضو فراکسیون بانوان مجلس یادآور شد: نبود جسارت برای ورود بانوان به عرصه‌های مختلف از همان ابتدا در تربیت خانواده‌ها خود را نشان می‌دهد و این ترس همواره با فرد تا دوران بزرگسالی است.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی