fa فارغ‌التحصیلی ۶ میلیون نفر از دانشگاه آزاد اسلامی معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فارغ‌التحصیلی ۶ میلیون نفر از بدو تأسیس دانشگاه آزاد در کشور گفت: این دانشگاه اکنون رتبه ۱۰۹ در میان دانشگاه‌های جهان را در اختیار دارد. 1/9/2019 3:42:10 PM 1/9/2019 3:41:40 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی http://www.aiau.ir/Media/Image/18/01/1801112407_Orig.jpg http://www.aiau.ir/Media/Image/18/01/1801112407_Thum.jpg کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد خبر داد

فارغ‌التحصیلی ۶ میلیون نفر از دانشگاه آزاد اسلامی

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فارغ‌التحصیلی ۶ میلیون نفر از بدو تأسیس دانشگاه آزاد در کشور گفت: این دانشگاه اکنون رتبه ۱۰۹ در میان دانشگاه‌های جهان را در اختیار دارد.
دوشنبه 17 دی 1397 ساعت 15:42
فارغ‌التحصیلی ۶ میلیون نفر از دانشگاه آزاد اسلامی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، علیرضا منادی در شانزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی اظهار کرد: هر یک از ما وظیفه‌داریم در هر جایگاهی که قرار داریم، عزت، بزرگی و پرچم پرافتخار دانشگاه آزاد اسلامی را که به همت امام راحل، مقام معظم رهبری و مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برافراشته شده و به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان شناخته‌شده را همواره در اهتزاز نگه‌داریم و از این سرمایه باارزش به‌درستی محافظت کنیم.
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: افتخار ما این است که بعد از ۳۵ سال حدود ۶ میلیون نفر از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ‌التحصیل شده‌اند که اگر از این تعداد حدود ۱۰ درصد برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر می‌کردند، قریب به ۶۰۰ هزار نفر مجبور به مهاجرت می‌شدند و همین عامل باعث می‌شد تا ارز و سرمایه ملی کلانی از کشور خارج شود.
وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی بزرگ و وسیع است و اگر بخواهیم وسعت دانشگاه آزاد اسلامی را بسنجیم می‌توانیم بگوییم که درمجموع با مساحت حدود ۲۰ میلیون مترمربع به‌اندازه ۵ کشور کوچک جهان برابری می‌کند.
نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه در هیات امنای استان خراسان شمالی تصریح کرد: بر اساس آخرین به‌روزرسانی پایگاه استنادی ESI که از مهم‌ترین شاخص‌های رتبه‌بندی پایگاه اطلاعاتی محسوب می‌شود، دانشگاه آزاد اسلامی رتبه ۱۰۹ جهان را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار داشت: ازنظر کمی دانشگاه آزاد اسلامی به معنای واقعی دانشگاه مردمی و بهره‌ور است، بنابراین باید همگی تمام مساعی خویش را به‌کار گیریم تا این دانشگاه به سرمنزل مقصود که همان اوج کیفیت آموزشی و علمی است، برسد.
منادی افزود: در حال حاضر کلیه دانشگاه‌های کشور با چالش کاهش دانشجو مواجه هستند که بخشی از این کاهش دانشجو نیز متوجه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز هست، لذا برون‌رفت از این چالش نیاز به برنامه‌ریزی و همت همه مسئولان، استادان و کارکنان را دارد.
در این جلسه دکتر رجبعلی وثوقی مطلق رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی به ارائه گزارشی در مورد وضعیت واحدهای استان ازلحاظ درآمد، هزینه‌ها، تعداد دانشجویان و ... پرداخت.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی