fa کمبود نیرو از مشکلات بخش پرستاری است رئیس دانشکده پرستاری و مامایی بیرجند گفت: سال های اخیر با اجرای طرح تحول سلامت بارها در حوزه پرستاری جذب نیرو داشتیم اما به میزان پذیرش بیمار با کمبود پرستار مواجه هستیم. 1/12/2019 4:15:50 PM 1/12/2019 4:15:37 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

کمبود نیرو از مشکلات بخش پرستاری است

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی بیرجند گفت: سال های اخیر با اجرای طرح تحول سلامت بارها در حوزه پرستاری جذب نیرو داشتیم اما به میزان پذیرش بیمار با کمبود پرستار مواجه هستیم.
شنبه 22 دی 1397 ساعت 16:15
کمبود نیرو از مشکلات بخش پرستاری است
به گزارش ایرنا غلامحسین محمودی راد روز شنبه در دیدار جمعی از پرستاران شهرستان بیرجند با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار افزود: پرستاران طبق قانون مشاغل سخت باید بتوانند قبل از موعد بازنشسته شوند اما به دلیل کمبود نیرو و اعتبار بازنشستگی امکان استفاده از این امتیاز را ندارند.
وی گفت: در عرصه بهداشت و درمان بحث تبعیض وجود دارد و این تبعیض حتی بین پزشکان هم دیده می شود که خواسته ما از مسئولان مربوط این است از طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری حمایت شود.
وی اظهار داشت: هشت دانشکده پرستاری و مامایی در خراسان جنوبی داریم که چهار دانشکده زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند است و علاوه بر رشته پرستاری، مامایی و فوریت های پزشکی، چهار رشته کارشناسی ارشد در بیرجند داریم.
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی بیرجند گفت: 2 رشته پرستاری سالمندان و پرستاری توانبخشی را امسال درخواست می کنیم که اگر موافقت شود اقدامات لازم برای راه اندازی این رشته ها انجام می شود.
وی ادامه داد: پرستار وقتی که بیمار به طور کامل بهبود می باید احساس رضایت می کند و با همه کمبودها تنها زمان بهبود بیمار خوشحال می شود.
محمودی راد گفت: ماهیت شغل پرستاران با همه مشکلاتی که وجود دارد، خدمت به خلق است و این شغل شکل شبانه روزی داشته و با درد بیماران سر و کار دارد.
وی بیان کرد: پرستاری که یک شبانه روز شیفت بوده و روز بعد دوباره سر کار می آید، احتمال آسیب رسیدن به بیمار زیاد است و برای حفظ سلامت مردم و ارائه خدمات مطلوب باید سطح پذیرش پرستار افزایش یابد.
رئیس هیات مدیره نظام پرستاری بیرجند افزود: روز پرستار با نام مبارک حضرت زینب کبری (س) زینت شده و این بزرگوار از پدر بزرگوارش پرستاری و در قیام کربلا از بیماران و مجرومان مراقبت و پرستاری کرد.
وی تصریح کرد: ما پرستاران افتخار این را داریم که از طرف حضرت زینب (س) به ما این عنایت شده که روز پرستار با روز میلاد آن حضرت نامگذاری شده است.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی