fa دانشجویان دکتری پرستاری در تدریس همکاری می کنند مدیر گروه پرستاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از مشارکت دانشجویان دکتری پرستاری در تدریس و برنامه های توانمندسازی این دانشجویان خبر داد. 1/14/2019 3:05:25 PM 1/14/2019 3:05:00 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
در دانشگاه علوم بهزیستی؛

دانشجویان دکتری پرستاری در تدریس همکاری می کنند

مدیر گروه پرستاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از مشارکت دانشجویان دکتری پرستاری در تدریس و برنامه های توانمندسازی این دانشجویان خبر داد.
یکشنبه 23 دی 1397 ساعت 15:05
دانشجویان دکتری پرستاری در تدریس همکاری می کنند
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دومین گردهمایی اساتید و دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با گرامیداشت مقام «مادر پرستاری ایران (دکتر سادات مداح)»، در این دانشگاه برگزار شد.
این مراسم با حضور رئیس سازمان نظام پرستاری کشور، رئیس انجمن علمی پرستاری ایران، مشاور معاون پرستاری وزارت بهداشت، ریاست، معاونان، مدیران، مسئولان نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه و جمعی از اساتید و دانشجویان رشته پرستاری این دانشگاه برگزار شد.
دکتر مسعود فلاحی خشکناب مدیر گروه پرستاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و رئیس انجمن علمی پرستاری ایران نیز در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت زینب کبری(س) و فرارسیدن روز پرستار، گزارشی از فعالیت گروه پرستاری دانشگاه طی یک سال گذشته ارائه داد.
وی با اشاره به اشتغال به تحصیل ۱۵۲ دانشجو در گرایش های مختلف رشته پرستاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، گفت: امسال با همکاری اعضای هیئت علمی، فعالیت ها را بسمت توانمندسازی دانشجویان تغییر دادیم.
فلاحی افزود: با همکاری اعضای هیئت علمی گروه پرستاری دانشگاه، آموزش بالینی دانشجویان پرستاری را گسترش دادیم و با برنامه ریزی، چندین هزار شیفت توسط دانشجویان پرستاری در دو بیمارستان رازی و رفیده از مراکز درمانی وابسته به دانشگاه، انجام شد.
وی اظهارداشت: توانمندسازی علمی و آموزشی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد با هدف قبولی صددرصد تمامی آنان در آزمون دکتری، با همکاری دیگر اعضای هیئت علمی گروه پرستاری دانشگاه انجام شد، ضمن آنکه توانمندسازی دانشجویان دکتری با هدف جذب در دانشگاه های مادر برنامه ریزی و اجرا شد که برگزاری بیش از ۲۰ کارگاه آموزشی از جمله این برنامه ها بود.
مشارکت دانشجویان دکتری پرستاری در تدریس و همراه با اساتید از دیگر برنامه های توانمندسازی دانشجویان دکتری پرستاری بود که فلاحی به آن اشاره کرد.
وی همچنین برنامه ریزی درسی منظم، پایش و مانیتورینگ دانشجویان پرستاری توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه و همکاری دانشجویان پرستاری با دیگر گروه ها و مراکز تحقیقاتی را از دیگر فعالیت های جدید گروه پرستاری طی سالجاری ذکر کرد.
در این مراسم که با حضور دکتر" سادات مداح " مادر پرستاری ایران برگزار شد، با اعطای لوح و اهدای هدایا، از خدمات و زحمات ایشان برای جامعه پرستاری کشور تقدیر شد.
مداح حضرت زینب (س) را الگوی پرستاران خواند و گفت: فضیلت، دانایی، علم و بردباری ایشان در صحرای کربلا، تجلی بزرگ خداوند بود و پرستاران باید سعی کنند تا ایشان را الگوی خود قرار بدهند چرا که پرستاری، خدمت بزرگی است که اگر با خلوص نیت و عشق به خداوند همراه باشد، سختی آن قابل تحمل می شود.
وی بر ارتباط مناسب پرستاران با بیماران تاکید کرد و افزود: حدود ۶۵ پرفسور و جمع بزرگی از اساتید رشته پرستاری هم اکنون در ایران فعالیت می کنند، اما اگر از ارتباط مناسب همدلی و همدردی با بیماران غافل بشویم، آن علم به تنهایی کارآیی نداشته و علم پرستاری به عمل تبدیل نشده است.
مادر پرستاری ایران، پرستاری را تلفیق سه عامل «علم، عشق و مهارت» دانست و به تمامی اساتید و دانشجویان پرستاری نصیحت کرد که در پرستاری، مراقبت به بالاترین سطح درنظر گرفته شود و با الگوگیری از حضرت زینب (س)، به وظیفه خود بخوبی عمل کنیم.
دکتر مداح متولد ۱۳۱۱ شمسی، دارای مدرک دکتری پرستاری آموزشی، عضو هیئت علمی بازنشسته دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و رئیس هیئت ممتحنه و ارزشیابی پرستاری وزارت بهداشت، عضو شورای سیاستگذاری پرستاری وزارت بهداشت، مسئول کمیته آموزشی و پژوهشی معاونت پرستاری وزارت بهداشت و عضو شورایعالی سازمان نظام پرستاری کشور است.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی