fa وجود 150 هزار دانش‌آموخته تئاتر در کشور مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان اینکه 17 هزار هنرمند تئاتر در سراسر کشور در حال فعالیت هستند، گفت: همچنین 150 هزار دانش‌آموخته تئاتر در کشور وجود دارد. 1/15/2019 12:07:29 PM 1/15/2019 12:06:43 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
مدیرکل هنرهای نمایشی خبر داد

وجود 150 هزار دانش‌آموخته تئاتر در کشور

مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان اینکه 17 هزار هنرمند تئاتر در سراسر کشور در حال فعالیت هستند، گفت: همچنین 150 هزار دانش‌آموخته تئاتر در کشور وجود دارد.
سه‌شنبه 25 دی 1397 ساعت 12:07
وجود 150 هزار دانش‌آموخته تئاتر در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اختتامیه سی و هفتمین جشنواره تئاتر استانی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
نادر برهانی در این آئین با اشاره به اینکه باتوجه به شرایط تمامی استان‌ها امکان میزبانی جشنواره‌های تئاتر استانی را نداشتند، گفت: در تلاش بودیم تا جشنواره‌های تئاتر استانی گفتمان محور باشند و هم‌اکنون در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی تئاتر به بلوغ خود رسیده است.
درصد آثار رسیده به جشنواره تئاتر فجر برآیند اجراهای عمومی در سراسر کشور
دبیر سی و هفتمین جشنواره تئاتر بین‌الملی فجر با تأکید بر اینکه جشنواره تئاتر فجر بایستی برآیند اجراهای ناب در طول سال باشد، خاطرنشان کرد: 95 درصد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر برآیند اجراهای عمومی در سراسر کشور بوده‌اند و تنها 5 درصد آثار اجرای عمومی نداشته‌اند و به دلایل خاص و به صورت مناسبتی تولید شده‌اند.
وی ادامه داد: متأسفانه تئاتر در برخی از استان‌ها به‌علت سوءمدیریت و بی‌اعتمادی به هنرمندان شرایط خوبی ندارد و به همین دلیل آثار ارائه شده از سوی این استان‌ها به جشنواره تئاتر فجر کیفیت خوبی ندارند، اما بر اساس آئین‌نامه ما موظف هستیم از هر استان دو اثر را انتخاب کنیم.
برهانی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم در جشنواره تئاتر فجر انتخاب‌گرها و میزبان‌های خوبی باشیم، اظهار کرد: تمامی دبیران جشنواره‌ها موظف هستند به آئین‌نامه اجرایی جشنواره تئاتر فجر پایبند باشند و گاهی این قوانین موجب می‌شود در برخی از بخش‌ها با ضعف‌هایی روبرو شویم.
دبیر سی و هفتمین جشنواره تئاتر بین‌الملی فجر با بیان اینکه اگر بخواهیم تئاترهای با کیفیت را برای نمایش در جشنواره‌های تئاتر فجر استانی انتخاب کنیم، انتخاب‌ها محدود می‌شود، تأکید کرد: بنابراین باید لاجرم قبول کنیم که برخی از آثار که شاید نقدهایی به آن‌ها وارد است در این جشنواره حضور داشته باشند.
شهرام کرمی در ادامه این آئین با اشاره به اینکه استقبال خوبی از جشنواره‌های تئاتر استانی صورت گرفته است، گفت: به‌علت محدودیت شرایط میزبانی و فراهم نبودن امکانات برگزاری جشنواره تئاتر فجر، امکان میزبانی این جشنواره برای تمامی استان‌ها وجود نداشت.
150 هزار دانش‌آموخته تئاتر در کشور وجود دارد
مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان اینکه 17 هزار هنرمند تئاتر در سراسر کشور در حال فعالیت هستند، افزود: همچنین 150 هزار دانش‌آموخته تئاتر در کشور وجود دارد و بنابراین تعداد زیادی هنرمند متقاضی شرکت در جشنواره تئاتر فجر هستند و باید گفت این جشنواره یکی از معتبرترین جشنواره‌های قاره آسیا است.
وی با اشاره به اینکه 100 کشور متقاضی شرکت در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هستند، گفت: تئاتر یک هنر اندیشه‌ساز است و موجب پویایی می‌شود و این هنر به‌نوعی انعکاس مفاهیم جامعه از زوایای مختلف است.
کرمی با تأکید بر اینکه یک‌‌هزار و 220 سالن نمایشی در سراسر کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: قطعا حجم کار موجب می‌شود معایبی وجود داشته باشند و این طبیعی است که نقدهایی هم باشد.
مدیرکل هنرهای نمایشی، گردش مالی سالیانه تئاتر در سراسر کشور را حدود 60 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: 2 هزار ژانر تئاتر وجود دارد و این یک ظرفیت بزرگ برای هنرمندان این رشته است.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی