fa توسعه جدی ایران با علم و فناوری امکانپذیر است معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: اگر ما به توسعه جدی ایران فکر می کنیم، این تنها به واسطه توسعه علم و فناوری امکانپذیر است. 1/15/2019 12:08:24 PM 1/15/2019 12:07:56 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
جهانگیری:

توسعه جدی ایران با علم و فناوری امکانپذیر است

معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: اگر ما به توسعه جدی ایران فکر می کنیم، این تنها به واسطه توسعه علم و فناوری امکانپذیر است.
سه‌شنبه 25 دی 1397 ساعت 12:08
توسعه جدی ایران با علم و فناوری امکانپذیر است
به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری در بیست و چهارمین جشنواره تحقیقاتی رازی که در وزارت بهداشت برگزار شد، خاطرنشان کرد: اکنون در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و علیرغم همه مشکلاتی که تاکنون وجود داشته، توفیقاتی در بخش پزشکی و سلامت کشور داشته ایم.
وی با بیان اینکه بعد از انقلاب دستاوردهای کم نظیری داشته ایم، گفت: آنچه که مهم است این است که در شرایط کنونی کشور بخش بهداشت و پزشکی در صدر قرار بگیرد، زیرا همین بخش جزو اصلی ترین کارها به شمار می رود.
معاون اول رئیس جمهور افزود: ما جامعه ای هستیم که دستخوش تغییرات جدی می شویم و مسائل متعددی از جمله جمعیت، سیاست، اقتصاد، فرهنگ، تغییرات سطح بین الملل دستخوش تغییرات می شوند. از طرفی جامعه ای هستیم که با تهدیدهای جدی روبرو می شویم.
وی گفت: این تهدیدها در مرحله اول روی اصلی ترین مسائل ما دست می گذارد و به همین دلیل ارتقاء و حفظ سلامت و بهداشت جامعه ای که دستخوش تغییرات می شود، از مهمترین عوامل به شمار می رود. از این رو باید از جامعه مراقبت کرد که سلامت جسمی و روانی آن تهدید نشود.
جهانگیری افزود: خوشبختانه در دستاوردهایی که طی سال های گذشته داشته ایم، پزشکی ما در سطح ملی و بین المللی از خود یک شکوفایی علمی برجا گذاشته است که قادر است به پیشرفت برسد.
وی تصریح کرد: پیشرفت در حوزه پزشکی نمونه ای از دستاوردهای ملی و بین المللی ما محسوب می شود.
معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دستاوردهای پزشکی کشور در دوران انقلاب، دفاع مقدس و بعد از آن جزو بهترین دستاوردها بوده است.
وی افزود: اگر به صنعت هم نگاه کنیم یک زمانی ما وارد کننده بودیم اما اکنون کارخانه ساز شده ایم و حتی در مناقصات بین المللی به عنوان کشور سازنده شرکت می کنیم.
معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: اگر ما به توسعه جدی ایران فکر کنیم، جایی که توسعه را محکم می کند همان علم و فناوری است.
وی ادامه داد: با توجه به فشارهایی که به اقتصاد ما وارد شده و برای عبور از این شرایط سخت، اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده ایم، می دانیم که محور اصلی آن دانش بنیان شدن است؛ اقتصاد دانش بنیان متکی به مغز فرزندان کشورمان است.
جهانگیری با بیان اینکه آینده خوبی در دانشگاه های کشور دیده می شود، گفت: وزارت علوم، وزارت بهداشت، معاونت علمی به عنوان دستگاه های حکومتی و از سوی دیگر دانشمندان و بزرگان کشور مشغول کار علمی هستند تا بتوانند اقتصاد دانش بنیان را شکل دهند.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دو برنامه برای برون رفت از شرایط فعلی مطرح کرده ایم، گفت: دانشگاه ها می توانند برای رفع مشکلات کشور در این شرایط به خوبی عمل کنند، ۱۳ دانشگاه برتر موضوعات مهم کشور را که در شرایط تحریم حائز اهمیت هستند مطرح کردند و نتایج را به ما فرستادند. این نشان می دهد دانشگاهیان در کنار دولت ایستاده اند تا بتوانند مشکلات را پشت سر بگذارند.
وی ادامه داد: ما باید عزتمندانه این تحریم ها را مدیریت کنیم که برای این مدیریت می توان از نخبگان استفاده کرد. نخبگان و صاحبنظران می توانند این دوره سخت را به خوبی مدیریت کنند.
جهانگیری در ادامه خاطرنشان کرد: ما از نظام پزشکی قوی برخوردار هستیم که به این واسطه نیز می توانیم شرایط سخت را پشت سر بگذاریم و تا حد زیادی به این مسئله خوشبین هستیم.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ۹۵ تا ۹۷ درصد داروهای کشور ساخت داخل هستند، گفت: ۵۰۰ میلیون دلار برای داروهای داخلی و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار ارز به داروهای خارجی اختصاص یافته است. ما می توانیم این سه درصد را به تولید داخل برسانیم تا میزان فشار در این شرایط به کشور کمتر شود.
وی با بیان اینکه جامعه پزشکی کشور گروهی هستند که ابزار علمی و دانشی دارند، گفت: این جامعه بزرگترین سرمایه اجتماعی کشور محسوب می شود که برای عبور از تنگناها به این سرمایه ها نیاز داریم. ما باید قدردان این سرمایه باشیم.
جهانگیری افزود: فکر می کنم این توانمندی که خدا در جامعه پزشکی قرار داده یک سرمایه بزرگ است. ان شاء الله خدا کمک کند در بخش های علمی و اجتماعی به دستاوردهای بهتری برسیم.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی