fa عقب افتادگی ها تنها به دست پژوهشگران جبران می شود سرپرست وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه عقب افتادگی ها تنها به دست پژوهشگران جبران می شود، گفت: هرچه برای پژوهش هزینه کنیم، سرمایه گذاری است. 1/15/2019 12:08:50 PM 1/15/2019 12:08:23 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
سرپرست وزارت بهداشت تاکید کرد؛

عقب افتادگی ها تنها به دست پژوهشگران جبران می شود

سرپرست وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه عقب افتادگی ها تنها به دست پژوهشگران جبران می شود، گفت: هرچه برای پژوهش هزینه کنیم، سرمایه گذاری است.
سه‌شنبه 25 دی 1397 ساعت 12:08
عقب افتادگی ها تنها به دست پژوهشگران جبران می شود
به گزارش خبرنگار مهر، بیست و چهارمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی در وزارت بهداشت با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت و دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برگزار شد.
در این مراسم برگزیدگان این دوره از جشنواره تقدیر شدند.
سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت در این مراسم با تشکر از زحمات هاشمی وزیر سابق بهداشت گفت: دکتر هاشمی در مسیر توسعه تحقیقات گام های بلندی برداشت و تلاش های زیادی کرد. با منابع اندک، کار بزرگ انجام دادن در شرایط فعلی خلق هنر است. ما تاکنون کارهای بزرگی در عرصه سلامت کرده ایم و اثرات چشمگیری به جای گذاشته ایم.
وی با بیان اینکه این اثرات چشمگیر در حوزه پژوهش، آموزش، درمان، تحقیقات و غیره بوده است، گفت: این پیشرفت ها در حدی بوده که ما به سایر کشورها بی نیاز شده ایم و دستاوردهای زیادی به جای گذاشته ایم که این دستاوردها بعد از انقلاب نیز بیشتر شده است.
سرپرست وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ما راه های نرفته زیادی داریم، گفت: اکنون گرفتار بیماری های غیرواگیر همچون سرطان، بیماری های روانی و غیره هستیم که این مشارکت عظیمی را می طلبد.
نمکی گفت: از پژوهشگران تمنا می کنیم بخش پژوهش کشور را به سمت درمان بیماری های غیر واگیر ببرند و به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.
وی ادامه داد: باید با آینده پژوهی به بیماری های فردا فکر کنیم و اتفاقات آینده را پیش بینی کنیم.
سرپرست وزارت بهداشت با بیان اینکه سالمندان الان افرادی هستند که در گذشته مورد توجه قرار نگرفته اند، گفت: این نشان از غافل شدن از جوانان دیروز بوده است که اکنون دچار مشکلاتی روانی و بیماری هستند. از این رو باید به موضوعاتی که شاید در آینده مهم باشد، توجه ویژه ای داشته باشیم.
نمکی با تاکید بر اینکه عقب افتادگی ها تنها به دست پژوهشگران جبران می شود، گفت: هرچه برای پژوهش هزینه کنیم، سرمایه گذاری است. پژوهش باید از مدرسه، نهادینه شود.
وی با ارائه درخواستی از معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: ضروری است که برای توسعه پژوهش ها بخش خصوصی را وارد کنیم تا بتوان به پیشرفت هایی نائل شویم. ضروری است که از دایره وزارت بهداشت بیرون برویم.
سرپرست وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه باید سایر بخش ها و دانشگاه ها در امر پژوهش درگیر شوند، گفت: ما باید بتوانیم بخش پژوهش را به مرحله ای برسانیم که از مرز کشور فراتر رویم و در این مسیر کارهای مشارکتی تعریف کنیم.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی