fa دانشگاه‌ها از ظرفیت وزارتخانه‌ها در امور پژوهشی غافل نشوند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود تا با وزارتخانه‌های دارای تفاهم‌نامه درباره امور پژوهشی، همکاری کرده و از ظرفیت آنها نیز غافل نشوند. 1/27/2019 3:11:42 PM 1/27/2019 3:11:39 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم:

دانشگاه‌ها از ظرفیت وزارتخانه‌ها در امور پژوهشی غافل نشوند

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود تا با وزارتخانه‌های دارای تفاهم‌نامه درباره امور پژوهشی، همکاری کرده و از ظرفیت آنها نیز غافل نشوند.
یکشنبه 7 بهمن 1397 ساعت 15:11
دانشگاه‌ها از ظرفیت وزارتخانه‌ها در امور پژوهشی غافل نشوند
‌به گزارش ایسنا، دکتر مسعود برومند در هفتمین نشست معاونان پژوهشی دانشگاه‌های منطقه چهار کشور که به میزبانی دانشگاه قم برگزار شد، ضمن تشکر از فعال بودن جلسات منطقه چهار نسبت به سایر مناطق کشور گفت: نشست‌های معاونان پژوهشی، برنامه‌ای مهم در راستای همگن‌سازی برنامه، بودجه و عملکرد دانشگاه‌ها است.
وی افزود: مفید و کاربردی کردن پژوهش‌ها در جهت حل مشکلات جامعه و توانمندسازی در زمینه صادرات از دیگر رسالت‌هایی است که خواستار آن هستیم و حتماً باید موضوعات پژوهشی استادان هدفمند شود.
برومند اظهار کرد: از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود تا با وزارتخانه‌های دارای تفاهم‌نامه درباره امور پژوهشی، همکاری کرده و از ظرفیت آنها نیز غافل نشوند.
در ادامه این نشست، دکتر سرمست استاندار قم نیز خود را از بدنه دانشگاه دانست و اظهار کرد: امروزه، علم باید در راستای تولید ثروت باشد و در جهت رفع مشکلات جامعه سودمند عمل کند.
سپس دکتر مجذوبی، دبیر شورای معاونان پژوهشی دانشگاه‌های منطقه چهار کشور، دیدگاه خود را پیرامون بودجه‌های پژوهشی دانشگاه‌ها بیان کرد و گفت: مشکل اصلی وضعیت بودجه پژوهشی دانشگاه کم بودن بودجه آن و همچنین عدم پرداخت نیمی از آن است.
وی گفت: ممنوع کردن پرداخت حق‌التدریس از بودجه پژوهشی، عدم برداشت کسری بودجه دانشگاه‌ها از بودجه پژوهشی، تخصیص و پرداخت بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها به صورت جداگانه، خرید تجهیزات از محل تسهیلات بانکی وخرید تجهیزات از محل فایننس بند «ط» تبصره ۹ می‌تواند به تقویت بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها کمک کند.
بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، سپس معاونان پژوهشی دانشگاه‌های منطقه چهار کشور به ارائه گزارش‌های مربوط به واحدهای پژوهشی دانشگاه خود پرداختند. در پایان این نشست، شرکت‌کنندگان از کتابخانه مرکزی، آزمایشگاه مرکزی و نمایشگاه مرکز رشد دانشگاه قم بازدید کردند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی