fa سند ملی طب ایرانی رونمایی شد سند ملی طب ایرانی رونمایی و به صورت رسمی به نمایندگان سازمان جهانی بهداشت تحویل داده شد. 1/30/2019 5:13:05 PM 1/30/2019 5:12:37 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

سند ملی طب ایرانی رونمایی شد

سند ملی طب ایرانی رونمایی و به صورت رسمی به نمایندگان سازمان جهانی بهداشت تحویل داده شد.
دوشنبه 8 بهمن 1397 ساعت 17:12
سند ملی طب ایرانی رونمایی شد
به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس،‌ در همایش ملی «طب سنتی ایرانی؛ یک دهه فعالیت آکادمیک، نقد گذشته، افق آینده» که با حمایت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت و حضور صاحب‌نظران این حوزه و نمایندگانی از سازمان جهانی بهداشت و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، سند ملی طب ایرانی رونمایی و تحویل نمایندگان سازمان جهانی بهداشت شد.
این سند ملی با مقدمه سعید نمکی، سرپرست وزارت بهداشت، محمود خدادوست، مشاور وزیر و سرپرست دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت و آرمان زرگران، مشاور بین‌الملل این دفتر آغاز و در قالب 5 فصل، نمایی کلی از وضعیت طب ایرانی در کشور، شامل تاریخچه و جایگاه آن در نظام سلامت، تعداد دانشکده‌ها و گروه‌های طب ایرانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، تعداد دانشجویان این رشته و دیگر رشته‌های مرتبط و تعداد مراکز پژوهشی فعال در این حوزه را ارائه می‌دهد.
گفتنی است، با تحویل رسمی این سند به نمایندگان سازمان جهانی بهداشت، زمینه جهانی شدن طب ایرانی و معرفی ظرفیت‌های ایران در حوزه طب سنتی و مکمل، به تمام دنیا، بیش از پیش فراهم می‌شود.
همایش ملی «طب سنتی ایرانی؛ یک دهه فعالیت آکادمیک، نقد گذشته، افق آینده با حمایت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد و اهدای نشان حکمت به تعدادی از بزرگان و پیشگامان احیای طب ایرانی و رونمایی از تندیس مرحوم محمد مهدی اصفهانی، چهره ماندگار طب ایرانی، از دیگر برنامه‌های این همایش بود.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی