fa علی‌رغم همه فشارهای بودجه‌ای، در حمایت از نخبگان جامعه کوتاه نمی‌آییم معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان گفت: علی‌رغم همه فشارها و گاه کم‌لطفی‌ها نسبت به بودجه بنیاد ملی نخبگان، در حمایت از نخبگان جامعه کوتاه نخواهیم آمد. 2/3/2019 3:59:28 PM 2/3/2019 3:59:16 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
ترکستانی در حاشیه مراسم تبادل قراردادِ اعطای بیمه تکمیلی بدون‌‎سقف به اجتماع‌نخبگانی:

علی‌رغم همه فشارهای بودجه‌ای، در حمایت از نخبگان جامعه کوتاه نمی‌آییم

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان گفت: علی‌رغم همه فشارها و گاه کم‌لطفی‌ها نسبت به بودجه بنیاد ملی نخبگان، در حمایت از نخبگان جامعه کوتاه نخواهیم آمد.
شنبه 13 بهمن 1397 ساعت 15:59
علی‌رغم همه فشارهای بودجه‌ای، در حمایت از نخبگان جامعه کوتاه نمی‌آییم
به گزارش ایسنا، محمدصالح ترکستانی؛ معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان در نشست امضا تفاهم‌نامه همکاری بنیاد نخبگان ملی نخبگان و شرکت بیمه سامان با حضور معاونان و مدیران بنیاد ملی نخبگان گفت: یکی از حمایت‌های مهم بنیاد که با همکاری صنعت بیمه به نخبگان ارائه می‌شود، بیمه درمان تکمیلی بدون سقف برای به حداقل رساندن نگرانی نخبگان و استعدادهای برتر جامعه در مواقعی است که به هر دلیل با مشکل سلامتی مواجه می‌شوند. در سال آینده نیز بنیاد ملی نخبگان علیرغم همه محدودیت‌های بودجه‌ای که به آن تحمیل می‌شود این مسیر را با قدرت ادامه خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه آغاز همکاری بین دو نهاد است، گفت: بنیاد ملی نخبگان نهادی حمایتی و سیاست‌گذار است که یکی از رسالت‌های اصلی آن حمایت از جامعۀ نخبگانی است.
وی افزود: اجتماع نخبگانی در رده‌های مختلف از حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان برخوردار است؛ یکی از این حمایت‌ها، اعطای تسهیلات بیمه تکمیلی است که به برگزیدگان جایزۀ علامه طباطبایی، مشمولان آئین‌نامه‌های شهید کاظمی‌آشتیانی، شهید چمران، شهید احمدی‌روشن و همچنین دانشجویان مشمول آئین‌نامه‌های جایزۀ تحصیلی اعطا می‌شود.
ترکستانی ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان یکی از حمایت‌های خود را بر پایۀ صنعت بیمه استوار کرده است و در این زمینه با همکاری شرکت بیمه سامان پوشش بدون‌سقف بیمه تکمیلی را برای مخاطبان خود ارائه می‌نماید.
معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه پوشش بدون سقف بیمه‌تکمیلی در صنعت بیمه مانند چک سفید امضا است، اظهار داشت: بنیاد با چند شرکت در این حوزه وارد مذاکره شد و اصل خود را بر ارائه تسهیلات بیمه‌ای بدون‌سقف برای ایجاد حداکثر آرامش در جامعه نخبگانی استوار کرد و در نهایت با شرکت بیمه سامان به توافق رسید.
وی تصریح کرد: شرکت بیمه سامان علاوه بر همۀ فعالیت‌ها و رویکردهای مالی خود، خوشبختانه دغدغه‌های اجتماعی هم دارد که همین دغدغه‌ها سبب شد بتواند با بنیاد ملی نخبگان به توافق برسد. خاصه اینکه مخاطبان این بیمه نیروی‌انسانی نخبه و مستعد برتر هستند که در واقع بزرگترین سرمایه‌های اجتماعی کشورند.
ترکستانی اظهار داشت: امید است این تفاهم‌نامه آغاز همکاری و تعامل دو نهاد باشد و در آینده این بیمه نیز بتواند از ظرفیت‌های مستعدان‌برتر برای بهبود کیفیت خدمات و پیشرفت بیشتر در صنعت بیمه بهره ببرد چراکه امروزه تنها راه موفقیت در صنعت مالی بکارگیری ایده و طرح نخبگانی و تجاری‌سازی‌کردن آن است.
معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: امکانات و امکان‌های بسیار مناسبی در مجموعه سامان وجود دارد که اگر در راستای حمایت از ایده‌های نخبگان از آنها استفاده شود، علاوه بر این مجموعه، در روند توسعه کشور نیز می‌تواند اثرگذار باشد.
ترکستانی اضافه کرد: تمام برگزیدگان جایزۀ علامه طباطبایی، مشمولان آئین‌نامه‌های شهید کاظمی‌آشتیانی، شهید چمران و شهید احمدی‌روشن و همچنین مشمولان آئین‌نامه‌های جایزۀ تحصیلی در سال ۹۸-۱۳۹۷ به مدت یکسال می‌توانند از امکان بیمه‌تکمیلی سامان برخوردار باشند. برای تسهیل مسیر استفاده از این امکان، مشمولان می‌توانند به بنیادهای نخبگان استان مراجعه کنند و از طریق سامانۀ متمرکز سینا درخواست خود را برای استفاده از این امکان ارائه دهند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه بودجه بنیاد ملی نخبگان با رسالت‌ها و اهداف ذاتی این مجموعه هماهنگی و تطابق ندارد. به‌عنوان مثال در سال ۱۳۹۷ بودجه بنیاد در سراسر کشور عددی حدود ۶۵ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با وظایف و جایگاه موضوع نخبگان بسیار ناچیز بوده است. علی‌رغم این موضوع، در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ نیز بنیاد ملی نخبگان در زمره دستگاه‌هایی که بودجه غیر ضروری دریافت می‌کنند قرار گرفته و بودجه آن با کاهش قابل ملاحظه‌ای مواجه شده و به حدود ۴۹ میلیارد تومان کاهش یافته است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگرچه امیدواریم با تعامل مناسبی که با مجلس محترم شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه برقرار شده است بتوانیم در قانون بودجه این مهم را اصلاح کنیم، اما همین که در نهادهای تصمیم گیری کشور، بنیاد ملی نخبگان به عنوان یک نهاد غیر ضروری تشخیص داده شود جای تأسف فراوان و عمیق است. با همه این شرایط ما در بنیاد ملی نخبگان وظیفه خود می‌دانیم که با تمام توان و تا آخرین لحظه حمایت همه جانبه از نخبگان، استعدادهای برتر و جوانان مستعد کشور عزیزمان را ادامه دهیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ حسن سالاریه؛ معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان و احمدرضا ضرابیه؛ مدیرعامل شرکت بیمه سامان نیز در این نشست حضور داشتند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی