fa استخدام دانشجومعلمان همواره رسمی است خنیفر گفت: مادامی که قانون متعهدین به خدمت جاری است استخدام دانشجومعلمان رسمی آزمایشی است. 2/3/2019 4:04:24 PM 2/3/2019 4:04:11 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
رئیس دانشگاه فرهنگیان:

استخدام دانشجومعلمان همواره رسمی است

خنیفر گفت: مادامی که قانون متعهدین به خدمت جاری است استخدام دانشجومعلمان رسمی آزمایشی است.
شنبه 13 بهمن 1397 ساعت 16:04
استخدام دانشجومعلمان همواره رسمی است
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه کشور ما کشوری مذهبی و باستانی است، اظهار کرد: آموزش از زمان‌های دور در کشور جاری بوده است و این سابقه و میراث برای ما امید بخش است.
وی به سابقه تربیت معلم در کشور اشاره کرد و افزود: از ۱۰۰ سال گذشته دارالمعلمین و دارالمعلمات تاسیس شد و امسال در ۱۰۰ سالگی آن قرار داریم.
سابقه تربیت معلم بعد از انقلاب
رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به سابقه تربیت معلم بعد از انقلاب گفت: با وجود فراز و نشیب فرایند تربیت معلم از سال ۹۰ با تاسیس دانشگاه فرهنگیان آغاز شد که در سال ۹۱ با پذیرش ۲۱ هزار نفر، در سال ۹۲ با پذیر۱۷ هزار نفر، سال ۹۳ با ۱۱ هزار پذیرش، در سال ۹۴ با پذیرش ۹ هزار نفر، در سال ۹۵ با پذیرش هفت هزار نفر و در سال ۹۶ با پذیرش سه هزار نفر دنبال شد.
خنیفر با اشاره به اینکه مهر ۹۷ با کمبود ۷۸ هزار معلم مواجه بودیم که در واقع این کمبود ۱۲۳ هزار کمبود نفر را شامل می‌شد، افزود: فقط راه تربیت معلم صحیح نیست و راه‌های دیگری همچون ماده ۲۸ هم برای تامین نیاز به معلم قابل اجراست.
جذب  ۱۷ هزار دانشجومعلم چهار ساله
رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه کلاس‌های بی‌دبیر و تربیت معلم بی‌تدبیر اتفاق افتاده است، گفت: امسال ۱۷ هزار دانشجومعلم چهار ساله جذب کردیم و منکر راه‌های دیگر تربیت معلم نیستیم، امیدواریم روزی برسد که با کمک دانشگاه فرهنگیان کلاس بدون معلم نداشته نباشیم.
خنیفر درباره نحوه جذب اعضای هیئت علمی اظهار کرد: معلم استاد شده و دارای شرایط احراز استادی، کارورزی متحرک است که البته این موضوع با حفظ شرایط وزارت علوم خواهد بود، طی دوره فعالیتم و متناسب با شرایط اساتید ۲۷۰ استاد تطبیق وضعیت شدند.
وی درباره وضعیت استخدامی دانشجومعلمان بیان کرد: مادامی که قانون متعهدین به خدمت جاری است استخدام دانشجومعلمان رسمی آزمایشی است.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی