fa نتایج اولیه آزمون دکتری 98 هفته پایانی فروردین اعلام می‌شود رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه آزمون دکتری 98 هفته آخر فروردین ماه اعلام می‌شود و داوطلبان اوایل اردیبهشت ماه انتخاب رشته می‌کنند. 2/25/2019 4:28:00 PM 2/25/2019 4:27:54 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
رئیس سازمان سنجش :

نتایج اولیه آزمون دکتری 98 هفته پایانی فروردین اعلام می‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه آزمون دکتری 98 هفته آخر فروردین ماه اعلام می‌شود و داوطلبان اوایل اردیبهشت ماه انتخاب رشته می‌کنند.
یکشنبه 5 اسفند 1397 ساعت 16:27
نتایج اولیه آزمون دکتری 98 هفته پایانی فروردین اعلام می‌شود
به گزارش خبرنگار دانشگاه ایرنا، «ابراهیم خدایی» امروز جمعه سوم اسفندماه پس از بازدید از حوزه امتحانی آزمون دکتری سال 98 در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران به سوالات خبرنگاران در مورد این آزمون پاسخ داد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد سایر فرایندهای پذیرش داوطلبان دکتری در این آزمون، توضیح داد: با توجه به اینکه 50 درصد نمره کنکور دکتری در اختیار دانشگاه‌ها قرار دارد، داوطلبان برای طی سایر مراحل پذیرش به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند که فرایند مصاحبه و پذیرش نهایی، حدود دو ماه و نیم به طول می‌انجامد.
به گفته وی، نتایج نهایی این آزمون تحصیلات تکمیلی، هفته اول شهریورماه اعلام می‌شود.
خدایی در مورد میزان کاهش داوطلبان این کنکور نیز توضیح داد: تعداد داوطلبان کنکور دکتری 98 نسبت به آزمون سال قبل، حدود 38 هزار نفر کاهش داشته است که البته انتظار کاهش این روند را هم داشتیم.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره اعمال سلیقه برخی دانشگاه‌ها در گزینش داوطلبان دکتری، تاکید کرد: در تلاش هستیم ضوابط پذیرش شفاف باشد در عین حال که به دانشگاه‌ها هم باید اعتماد کنیم، زیرا در این مقطع، استاد با دانشجو چهار سال کار می‌کند و اعتماد ما به دانشگاه‌ها همیشه جواب داده است.
وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها در 50 درصد اختیاری که برای پذیرش دانشجوی دکتری دارند به خوبی عمل کرده‌اند و بنای تغییر در این روند وجود ندارد.
خدایی دلیل کاهش استقبال تعداد داوطلبان را مطرح کرد و گفت: ورود به آموزش عالی از حالت منزلت اجتماعی خارج و اشتغال وارد حوزه پذیرش دانشجو شده است و انتظار داریم تعداد داوطلبان پشت کنکور کاهش یابد.
رقابت داوطلبان آزمون دکتری 98 از صبح امروز، سوم اسفندماه در 58 شهرستان و 104 حوزه امتحانی آغاز شده است و بیش از 196 هزار نفر برای حضور در آزمون امسال ثبت‌نام کرده‌اند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی