استارتآپها مهمانهای جدید اقتصاد ملی
آینده اقتصاد جهانی را باید در گرو فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست. تجارت الکترونیک واژهای که این روزها زیاد درباره آن میشنویم.
یکشنبه 12 اسفند 1397 ساعت 15:22
به گزرش ایسنا، بنابر اعلام اینسو، برطبق تعریف سایت ویکی پدیا که یکی از بهترین تعریفها در این زمینه است، تجارت الکترونیک به تجارتی گفته میشود که «فرآیند خرید، فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکههای کامپیوتری و اینترنت است.»
تجارت الکترونیک در طول سالها با ظهور فناوریهای جدید رشد یافته و به تکامل رسیده است، چند وقتی است که تب این نوع تجارت در قالب استارتآپها بالا گرفته است. کسبوکارهایی که بر پایه ایدههای جدید و خلاقانه استوار هستند و براساس نیازهای مخاطبان طراحی شدهاند وبا ارائه راهکار یا خدمات متفاوت با روندی متفاوت جای خود را در بازار تجارت الکترونیک باز کردهاند.
این استارتآپها همچنین فضای جدیدی را در اقتصاد کشورهای در حال توسعه به وجود آورده است که علاوه بر اشتغالزایی گسترده میتوانند در نهایت موجب افزایش ضریب رشد اقتصاد این کشورها هم شوند.
باتوجه به رشد فزاینده استارت آپها در کشور و استقبال مردم از آنها و شدت گرفتن تحریمها استارتآپهای جدید ایران راه بسیار خوبی برای تولید ملی و کاهش بیکاری به شمار میآیند.
یکی از استارتآپهای ایرانی که سهم زیادی در اقتصاد ملی و کمک به تولیدات داخلی دارد، فروشگاه کالای ایرانی اینسو است. اینسو اولین و بزرگترین بانک جامع معرفی، عرضه و فروش محصولات ایرانی است که با روشهای نوآوارانه و خلاق برای رونق بخشیدن به کسبوکارهای تولیدکنندگان داخلی و تشویق مردم جهت استفاده از کالاهای ایرانی فعالیت میکند.
اینسو با ۳۶ هزار عدد کالای ایرانی با بیش از ۲۰۰ فروشگاه موفقیت زیادی در فرهنگسازی و جذب مصرفکنندگان به استفاده از کالای ایرانی کسب کرده است. امکانات زیادی که اینسو در اختیار تولیدکنندگان و مصرفکنندگان قرار میدهد، نقش بسزایی در این موفقیت داشته است. امکاناتی مثل دریافت پنل توسط تولیدکنندگان داخلی و نمایش و عرضه مستقیم کالاهایشان. امکان جستجوی هوشمند در سایت و در میان ۱۰ سالن مجزا از محصولات ایرانی، مقایسه کیفیت و قیمتهای کالاها توسط خریدار و نمایش تمام تخفیف کالاهای جستجو شده باعث شده، نام اینسو به نامی آشنا در میان استارتآپهای داخلی تبدیل شود.