fa اولین گام مدرسه‌ای دانشگاه آزاد برای پاسخگویی به دغدغه اشتغال فارغ التحصیلانش اولین مدرسه مهارتی عالی حقوق با هدف تجربه آموزی و توانمندی فارغ التحصیلان و پاسخگویی به دغدغه اشتغال خانواده‌های دانشجویان در ایام دهه فجر رونمایی شد و دومین مدرسه هم در اسفندماه و قبل از سال جدید با موضوع انیمیشن و پویانمایی افتتاح شد و به این ترتیب دانشگاه آزاد برای اولین بار، ایجاد مدارس مهارتی به این شیوه را در آموزش عالی کشور رقم زد. 4/7/2019 3:09:13 PM 4/7/2019 3:09:05 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

اولین گام مدرسه‌ای دانشگاه آزاد برای پاسخگویی به دغدغه اشتغال فارغ التحصیلانش

اولین مدرسه مهارتی عالی حقوق با هدف تجربه آموزی و توانمندی فارغ التحصیلان و پاسخگویی به دغدغه اشتغال خانواده‌های دانشجویان در ایام دهه فجر رونمایی شد و دومین مدرسه هم در اسفندماه و قبل از سال جدید با موضوع انیمیشن و پویانمایی افتتاح شد و به این ترتیب دانشگاه آزاد برای اولین بار، ایجاد مدارس مهارتی به این شیوه را در آموزش عالی کشور رقم زد.
سه‌شنبه 6 فروردین 1398 ساعت 15:09
اولین گام مدرسه‌ای دانشگاه آزاد برای پاسخگویی به دغدغه اشتغال فارغ التحصیلانش
به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا منظری توکلی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد در خصوص چرایی شکل گیری این مدارس اظهار کرد: با ایجاد مدارس مهارتی در رشته‌های مختلف چون انیمیشن به یک خودکفایی در تولید آثار بومی خواهیم رسید و به این ترتیب، بسیاری از آثاری که در زمینه انیمیشن برای کودکان تولید می‌شود بر مبنای باورهای دینی و ملی خودمان شکل می‌گیرد؛ همچنین در رشته‌های مختلف چون کشاورزی هم اگر مدارس مهارتی ایجاد شود به مباحث میان رشته‌ای چون مدیریت فروش محصولات کشاورزی پرداخته می‌شود و بسیاری از اصول مربوط به بازاریابی مرتبط با این رشته هم در این مدارس به دانشجویان آموزش داده می‌شود.
وی یادآور شد: مدارس مهارتی در کنار مدارس سما به صورت فوق‌العاده تشکیل می‌شود و از جمله مواردی که در این مدارس به صورت فوق‌العاده در نظر گرفته شده بحث علم نانو است که در کنار دیگر درس‌ها به دانش آموزان این مدارس آموزش داده می‌شود.
توسعه مدارس مهارتی در سال ۹۸
دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه ارائه آموزش‌های مهارتی و عملی همزمان با تحصیل به دانشجویان در حوزه وزارت علوم مورد غفلت قرار گرفته بود، افزود: ما در این حوزه فقط به ارائه دانش تخصصی پرداختیم و دانش اجتماعی را به محیط دانشگاه واگذار کردیم و اینکه دانشجویان خودشان این آموزش را فرا بگیرند و برنامه‌ای نیز برای دانش مهارتی نداشتیم. اما در دانشگاه آزاد وقتی مسئولیت دانشگاه را عهده‌دار شدم، به این امر توجه کردم.
دکتر طهرانچی با اشاره به اهداف و برنامه‌های دانشگاه آزاد از ابتدای مسئولیت خود گفت: با توجه به وسعت و حضوری که دانشگاه آزاد در شهرهای مختلف کشور دارد و یک دانشگاه اجتماعی محسوب می‌شود، وظیفه ما این است که به دانش مهارتی نیز توجه کنیم؛ چرا که این دانش از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و در این دانش حتی پژوهش نیز صورت می‌گیرد. متأسفانه برخی تصور می‌کنند که دانش مهارتی به کاردانی خلاصه می‌شود. در صورتی‌که اینگونه نیست و پژوهش فقط در دانش تخصصی اتفاق نمی‌افتد.
رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد: برنامه ما این است که از سال جاری مدارس مهارتی در رشته‌های مختلف در مراکز استانی نیز راه‌اندازی شوند و با هدایتی که صورت می‌گیرد، دانشجویانی که در استان‌ها تحصیل می‌کنند، به این آموزش‌های مهارتی دسترسی داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: مدارس مهارتی دانشگاه آزاد در تمامی رشته‌هایی که بازار کار دارند، بخصوص رشته‌های علوم انسانی راه‌اندازی خواهند شد و محدود به رشته‌های خاص نیست.
دکتر طهرانچی یادآور شد: مدارس عالی مهارتی در دانشگاه آزاد دارای کارگاه‌های علمی مهارتی خواهد بود که در آن اتفاقی که در جامعه می‌افتد، به طور کامل شبیه‌سازی می‌شود. این مدارس مهارتی در رشته‌هایی که طراحی شده، در مدت مشخص به دانشجویان دانش‌های مهارتی را ارائه خواهند داد.
به گزارش ایسنا، اولین مدرسه عالی مهارتی حقوق در کشور بهمن ماه سال گذشته با حضور دکتر ولایتی رئیس هیأت امنا و هیأت مؤسس دانشگاه آزاد، دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد، دکتر علمایی رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب، دکتر محمد صادقی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی و عده‌ای از مسئولین قوه قضائیه، اساتید و وکلای حقوق افتتاح شد.
با افتتاح مدرسه عالی مهارتی حقوق دانشجویان دوره‌های مختلف این رشته در دانشگاه آزاد اسلامی موظف به گذراندن یک دوره ۶۰ روزه مهارتی حقوق و پیگیری عملی یک پرونده از مرحله اولیه تا دادگاه تجدید نظر هستند.
دادگاه عمومی حقوقی، دادگاه خانواده، دادگاه‌های کیفری، دادسرای عمومی و انقلاب، دادگاه تجدیدنظر حقوقی و شورای حل اختلاف شبیه‌سازی شده از جمله بخش‌های مختلف مدرسه عالی مهارتی دانشگاه آزاد است.
مدرسه عالی مهارتی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی در سه طبقه در خیابان سپهبد قرنی تأسیس شده و زیرنظر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب فعالیت خواهد کرد و دانشجویان رشته‌های مرتبط با حقوق می‌توانند از ابتدای اسفندماه سال جاری، دوره‌های مهارت‌آموزی خود را در این مدرسه طی کنند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی