fa مذاکره برای پرداخت 60 میلیون تومان تسهیلات به اصناف سیل‌زده رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان هنوز مصوب نشده است، گفت: مذاکراتی برای پرداخت 60 میلیون تومان تسهیلات و نیز مقداری وام بلاعوض به اصناف انجام شده است. 4/14/2019 12:23:49 PM 4/14/2019 12:23:18 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
رئیس اتاق اصناف ایران خبر داد

مذاکره برای پرداخت 60 میلیون تومان تسهیلات به اصناف سیل‌زده

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان هنوز مصوب نشده است، گفت: مذاکراتی برای پرداخت 60 میلیون تومان تسهیلات و نیز مقداری وام بلاعوض به اصناف انجام شده است.
یکشنبه 25 فروردین 1398 ساعت 12:23
مذاکره برای پرداخت 60 میلیون تومان تسهیلات به اصناف سیل‌زده
سعید ممبینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره وضعیت کمک  به اصناف آسیب‌دیده از سیلاب‌های اخیر در استان‌های مختلف کشور، گفت: جلسات متعددی در این باره تشکیل و مذاکرات زیادی صورت گرفته است.
رئیس اتاق اصناف ایران گفت: یکی از پیشنهاداتی که هنوز به شکل مصوبه ابلاغ نشده، پرداخت 45 میلیون تومان تسهیلات کم بهره و همچنین 15 میلیون تومان کمک بلاعوض به اصناف آسیب‌دیده از سیل در استان‌های مختلف کشور است.
رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران سیل در اتاق اصناف ایران از همان روزهای ابتدایی وقوع سیل در استان‌های مختلف کشور اظهار داشت: تمام کمک‌های اصناف با نظارت نماینده استان‌ها در اتاق‌های اصناف جمع‌آوری و از طریق هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در اختیار استان‌های آسیب‌دیده از سیل قرار می‌گیرد.
وی که ریاست اتاق اصناف خوزستان را هم بر عهده دارد، بیان داشت: در استان خوزستان تاکنون حدود یک میلیارد تومان کمک غیر نقدی و بیش از 500 میلیون تومان کمک نقدی توسط اصناف این استان برای کمک به سیل‌زدگان جمع‌آوری شده است.
ممبینی بیان داشت: تقویت سیل بندهای مناطقی که در معرض ورود آب هستند، در استان خوزستان در حال انجام است.
وی با اشاره به اینک برخی از حوزه‌های تجاری در معرض خطر ورود آب قرار دارد، گفت: به عنوان مثال برای جلوگیری از هر گونه  آسیبی مقرر شده تا از امشب اصناف مستقر در میدان میوه و تره‌بار شهر اهواز به مکان دیگری منتقل شوند و به صورت موقت و تا از بین رفتن مشکلات ناشی از آب گرفتگی این اصناف فعالیت خود را در مکان مورد تایید کارشناسان انجام دهند.
رئیس اتاق اصناف ایران اظهار داشت: این اصناف با دستور استانداری جابه‌جا می‌شوند.
وی با بیان اینکه خطر سیل در استان خوزستان هنوز وجود دارد، گفت: اما در لرستان این مسئله تقریبا حل شده و مردم و اصناف در حال حاضر مشغول پاکسازی واحدهای صنفی و منازل خود از گل و لای ناشی از سیلاب‌ها هستند.
ممبینی با بیان اینکه در روزهای آتی جلساتی در اتاق اصناف ایران و مجلس در رابطه با پیگیری موضوعات سیل‌زدگان برگزار می‌شود، گفت: هنوز بطور دقیق برآوردی از میزان خسارات صورت نگرفته، ضمن اینکه کمک‌هایی که قرار است به اصناف سیل پرداخت شود، مصوب نشده است.در حال حاضر تقویت سیل‌بندهای در مناطق در معرض ورود آب در اهواز و سایر مناطق خوزستان در دستور کار قرار دارد.                                   
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی