fa پژوهش علمی باید در جهت حل مشکلات و نهاد‌های خدمت‌رسان باشد به گزارش خبرگزاری فارس، مسعود برومند معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اجلاس سراسری کارگروههای تخصصی برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی گفت:در بازنگری های اساسی که در نوع نگرش ما صورت گرفت همبستگی و انسجام بین آموزش و‌پژوهش اهمیت پیدا کرد وبرهمین اساس نیز اختیارات برنامه ریزی داخلی نیز باید به دانشگاهها واگذار شود. 4/17/2019 3:32:00 PM 4/17/2019 3:31:57 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
معاون پژوهشی وزارت علوم:

پژوهش علمی باید در جهت حل مشکلات و نهاد‌های خدمت‌رسان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس، مسعود برومند معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اجلاس سراسری کارگروههای تخصصی برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی گفت:در بازنگری های اساسی که در نوع نگرش ما صورت گرفت همبستگی و انسجام بین آموزش و‌پژوهش اهمیت پیدا کرد وبرهمین اساس نیز اختیارات برنامه ریزی داخلی نیز باید به دانشگاهها واگذار شود.
چهارشنبه 28 فروردین 1398 ساعت 15:32
پژوهش علمی باید در جهت حل مشکلات و نهاد‌های خدمت‌رسان باشد
وی افزود:ما باید آرام آرام خودمان را از فعالیت های داخل دانشگاهی بیرون بیاوریم و بر سیاست گذاری تمرکز کنیم.
برومند اضافه کرد:در معاونت پژوهشی کارگروه هایی وجود دارد که نوع خدمات از آنها باید به گونه ای باشد که منسجم باشد.
وی اضافه کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که پژوهش ها در جهت پاسخگویی به حل مسائل و‌ مشکلات نهادها و دستگاه هایی باشد که به مردم خدمت رسانی می کنند.
معاون پژوهشی وزارت علوم اضافه کرد:باید بتوانیم اعتبار پژوهشی را در دانشگاهها ایجاد کنیم تا پژوهشگر تمام وقت در دانشگاه داشته باشیم البته تحقق این امر آسان نیست و باید تعداد گرنت ها را زیاد کنیم و به همین منظور آیین نامه اجرایی ساز و کار اختصاص اعتبار پژوهشی( ستاپ) را راه اندازی کردیم.
معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد:این طرح گروههایی را می طلبد تا همکاری و هدایت پروژه ها را برعهده بگیرند و دستگاهها نیز بودجه پژوهشی خود را در این طرح قرار دهند.
وی گفت:از مزایای این طرح می توان به امکان صرف منابع مالی برای حل مشکلات اساسی دستگاهها، امکان جهت دادن به پژوهش های کشور، زمینه سازی برای مدیریت ظرفیت جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی اشاره کرد.
برومند در پایان خاطرنشان کرد:همچنین تخصیص اعتبار پژوهشی از طریق گرنت منجر به ازبین رفتن رانت می شود.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی