fa علت عدم ارتباط صنعت و دانشگاه، شتاب در سیاست‌گذاری و تصمیم گیری است رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: امروز دانشگاه‌ها گله مندند که چرا سفارش کار ندارند و به نخبگان رجوع نمی شود و این موضوع به دلیل شتاب در تصمیم گیری و سیاست گذاری است و صنعت بدون ارتباط با دانشگاه با شتاب به دنبال توسعه صنعتی است. 4/17/2019 3:45:59 PM 4/17/2019 3:45:56 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

علت عدم ارتباط صنعت و دانشگاه، شتاب در سیاست‌گذاری و تصمیم گیری است

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: امروز دانشگاه‌ها گله مندند که چرا سفارش کار ندارند و به نخبگان رجوع نمی شود و این موضوع به دلیل شتاب در تصمیم گیری و سیاست گذاری است و صنعت بدون ارتباط با دانشگاه با شتاب به دنبال توسعه صنعتی است.
چهارشنبه 28 فروردین 1398 ساعت 15:45
علت عدم ارتباط صنعت و دانشگاه، شتاب در سیاست‌گذاری و تصمیم گیری است
به گزارش خبرگزاری فارس، جعفر توفیقی رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در اجلاس  سراسری کارگروههای تخصصی برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی گفت:  ما یک دوران شتاب در سیاست گذاری و تصمیم گیری را در چهل سال گذشته طی کردیم. این شتاب در جلساتی بود که تصمیمات مهم در آنها اتخاذ می شد و به دنبال این بودیم که به سرعت عقب ماندگی های قبلی را جبران کنیم.
وی افزود: این دوران ، شرایطی را ایجاد کرد که از آنها می توان به این مهم اشاره کرد که تصمیمات براساس دانشی گرفته می شد که طی گفتگوها در جلسات حاصل می شد این دانش، دانشی نیست که بتوان سیاستگذاری طولانی مدت با آن داشت.
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: این دانش نمی توانست موجب ایجاد رشته های مرتبط شود و تقاضا برای علوم مختلف را به وجود نمی آورد و به تبع آن بحث و گفتگو، تفکر انتقادی و نیاز به انجمن های علمی شکل نمی‌گرفت.
 وی ادامه داد: این دوره شتاب در سیاست گذاری، اکوسیستمی را ایجاد کرد که نیاز به نخبگان و آینده پژوهی را از بین برد.
توفیقی تأکید کرد:اینکه امروز دانشگاه‌ها گله مندند که چرا سفارش کار ندارند و  چرا به نخبگان رجوع نمی شود به دلیل شتاب در تصمیم گیری و سیاست گذاری است و متاسفانه صنعت بدون اینکه با دانشگاه ارتباط برقرار کند، با شتاب به دنبال توسعه صنعتی است.
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت تصریح کرد: بسیاری از دانشگاهها در دنیا ماموریت و چشم انداز خود را تغییر دادند که این حاصل ثبات و ورود به عصر تامل و تفکر در سیاست گذاری است.
وی تاکید کرد: باید اختیارات بیشتری به دانشگاهها بدهیم و استقلال آنها افزایش یابد تا بتوانند تصمیمات با کیفیتی را اتخاذ کنند.
توفیقی در پایان خاطر نشان کرد: ما استعداد جبران عقب ماندگی را داریم و استقلال دانشگاه‌ها کمک می‌کند تا این دوران را به خوبی طی کنیم.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی