fa اساتید ایرانی و آلمانی بیش از ۱۴۰ طرح پژوهشی مشترک ارائه دادند معاون مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم گفت: با پایان زمان فراخوان طرح‌های پژوهشی ایران و آلمان، بیش از ۱۴۰ پروژه مشترک برای دبیرخانه فراخوان ارسال شد. 4/23/2019 4:38:22 PM 4/23/2019 4:38:01 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
به مرکز همکاری بین المللی وزارت علوم؛

اساتید ایرانی و آلمانی بیش از ۱۴۰ طرح پژوهشی مشترک ارائه دادند

معاون مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم گفت: با پایان زمان فراخوان طرح‌های پژوهشی ایران و آلمان، بیش از ۱۴۰ پروژه مشترک برای دبیرخانه فراخوان ارسال شد.
سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1398 ساعت 16:38
اساتید ایرانی و آلمانی بیش از ۱۴۰ طرح پژوهشی مشترک ارائه دادند
عطااله کوهیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فراخوان پروژه‌های مشترک میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران و وزارت فدرال آموزش و پژوهش آلمان گفت: این فراخوان به صورت همزمان در ایران و آلمان در تاریخ ۲۸ آذر ۹۷ اعلام شد و آخرین مهلت ثبت نام در آن، ۲۶ فروردین ۹۸ بود.
وی افزود: ثبت نام در فراخوان تا آخرین ساعت‌های تعیین‌شده با استقبال مراکز علمی مواجه بود و در پایان مهلت تعیین شده، بیش از ۱۴۰ عنوان طرح پیشنهادی دریافت شد. طرح‌های دریافتی در حوزه‌های تنوع زیستی، اقتصاد زیستی و امنیت غذایی، محیط زیست و سلامت است.
معاون مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم در پاسخ به نحوه ارزیابی و حمایت از طرح‌ها گفت: کمیته بررسی و ارزیابی طرح‌ها به صورت جداگانه در وزارتین علوم و بهداشت ایران و وزارت آموزش آلمان، طرح‌ها را ارزیابی و داوری کرده و در مرحله بعد و در کمیته مشترک ایران و آلمان، طرح‌ها نهایی خواهند شد.
وی ادامه داد: صلاحیت علمی متقاضی، کیفیت و نوآوری پروژه، توسعه همکاری جدید بین محققان ایرانی و آلمانی و کیفیت طرح پژوهشی و میزان مشارکت محققان جوان برخی از معیارهای ارزیابی طرح‌ها است.
کوهیان افزود: همچنین همکاری حداقل یک محقق ایرانی عضو هیأت علمی و یک محقق آلمانی در پروژه مشترک پژوهشی شرط اصلی استفاده از این فرصت علمی بود و پروژه‌هایی که حوزه فنی و حرفه‌ای را نیز در بر می‌گیرند، در اولویت خواهند بود.
وی ادامه داد: در نهایت، از طرح‌های برگزیده مشترک حمایت به عمل خواهد آمد و تلاش می‌کنیم بر اساس زمان بندی پیش بینی شده، ارزیابی و اعلان فهرست نهایی طرح‌ها تا تیر ۱۳۹۸ انجام شود.
فراخوان مشترک ایران و آلمان برای انجام طرح‌های مشترک پژوهشی بر مبنای بیانیه مشترک میان وزارت علوم ایران و همتای آلمانی شکل گرفته است که در پاییز سال ۱۳۹۵ به امضای مقامات دو کشور رسید.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی