fa تاکید بر همکاری ایران و بلژیک در حوزه توانمند سازی زنان معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با سفیر بلژیک در ایران، ضمن برشمردن پیشرفت های زنان در حوزه های مختلف، بر همکاری دو کشور برای توانمندسازی بانوان تاکید کرد. 5/12/2019 3:03:34 PM 5/12/2019 3:03:32 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
در دیدار معاون رئیس جمهور و سفیر بلژیک مطرح شد؛

تاکید بر همکاری ایران و بلژیک در حوزه توانمند سازی زنان

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با سفیر بلژیک در ایران، ضمن برشمردن پیشرفت های زنان در حوزه های مختلف، بر همکاری دو کشور برای توانمندسازی بانوان تاکید کرد.
یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 ساعت 15:03
تاکید بر همکاری ایران و بلژیک در حوزه توانمند سازی زنان
به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با «ورونیک پتیت» سفیر بلژیک در ایران دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار، معاون رئیس جمهور با اشاره به آگاهی اتحادیه اروپا از تعهد و صبوری دولت ایران در قبال مسئله برجام، از افزایش مرحله به مرحله تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی علیه کشورمان و عدم پایبندی اتحادیه اروپا به تعهداتش اظهار نارضایتی کرد و افزود: در برهه حساس کنونی و با توجه به صبوری ایران تا امروز، خواستار رفتاری منطقی از سوی اتحادیه اروپا هستیم.
وی با یادآوری اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره بر پایبندی و تعهد ایران صحه گذاشته است بر اهمیت بحث امنیت در منطقه و تأثیر آن بر امنیت اروپا تاکید کرد و گفت: موج ناگهانی مهاجرین در غرب سوریه نمونه‌ای از ناامنی در منطقه است.
ابتکار در این دیدار با اشاره به ضرورت حمایت از زنان کارآفرین، از همکاری این معاونت با وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین وزارت کشور در راستای توانمندسازی اقتصادی زنان خبر داد.
وی با تأکید بر اینکه توانمندسازی اقتصادی زنان از جمله مواردی است که ایران و بلژیک می‌توانند در آن همکاری داشته باشند به تولید ٪۷۵ صنایع دستی ایران و ٪۴۰ تولیدات کشاورزی کشورمان توسط بانوان و انجام پژوهش‌های مشترک با بنیاد صلح ساساکاوی ژاپن به منظور افزایش مهارت‌های کارآفرینی زنان اشاره کرد.
معاون رئیس جمهور همچنین به بیان اقدامات حمایتی و پیشرفت‌ها در حوزه زنان و خانواده پرداخته و به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، فعالیت اورژانس اجتماعی (۱۲۳)، افزایش ۶۰ درصدی مشارکت زنان در پست‌های مدیریتی، رشد قابل توجه بانوان دارای تحصیلات دانشگاهی و حضور آنان در عرصه ورزش اشاره کرد.
ورونیک پتیت نیز در این دیدار با ابراز تأسف از وقوع سیل اخیر، تاکید کرد که پیام شما را به اتحادیه اروپا منتقل می‌کنم.
سفیر بلژیک با اشاره بر لزوم فهم بهتر شرایط ایران، گفت: تلاش می‌کنم تا شرایط حضور هیئتی از بلژیک در ایران جهت تبادل تجربیات و آشنایی با امکانات و دستاوردهای زنان ایرانی فراهم شود.
پتیت همچنین از تصدی تعداد اندکی از پست‌های مهم و کلیدی توسط زنان در کشور خود خبر داد و اضافه کرد در همین راستا شرکت‌ها و مؤسسات بزرگ ملزم به استخدام تعداد معینی از زنان هستند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی