fa «پیوست شغلی» شرط مجوز تاسیس رشته شد معاون آموزشی وزارت علوم گفت: دریافت مجوز تاسیس رشته در دانشگاه‌ها در سال 98 در گرو پاسخ به سوال پارامتر «پیوست شغلی» است . 5/12/2019 3:04:21 PM 5/12/2019 3:04:18 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
معاون آموزشی وزارت علوم:

«پیوست شغلی» شرط مجوز تاسیس رشته شد

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: دریافت مجوز تاسیس رشته در دانشگاه‌ها در سال 98 در گرو پاسخ به سوال پارامتر «پیوست شغلی» است .
یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 ساعت 15:04
«پیوست شغلی» شرط مجوز تاسیس رشته شد
مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه صدور مجوز تاسیس رشته در سال 98 براساس پاسخ به پارامتر پیوست شغلی است،گفت: یکی از اقدامات ما در برنامه های سال 98 اضافه کردن یک پارامتر جدید برای دریافت مجوز تاسیس رشته در دانشگاه ها است به طوری که اگر دانشگاهی در خواست تاسیس یک رشته تحصیلی را بدهد علاوه بر رعایت شاخص های وزارت علوم باید به این سوال پاسخ دهد که آینده دانشجویانی که در قبال مجوز، در رشته جدید تحصیل می کنند به کجا خواهد انجامید؟ یا اینکه آیا این دانشجویان شغلی خواهند داشت یاخیر؟ یا در چه محیطی می خواهند کار کنند؟ که با این سوالات دانشگاه ها باید تصمیم گیران را برای صدور مجوز متقاعد کنند.
وی افزود: از آنجایی که سال تحصیلی 97-98 را به عنوان سال مهارت افزایی و ارتقاء توان اشتغال پذیری معرفی کرده ایم به همین دلیل طرح جامع مهارت افزایی را به دانشگاه ها ابلاغ کردیم که بواسطه آن هر دانشگاهی به صورت خودجوش به حوزه مهارت افزایی ورود پیدا کند.
شریعتی نیاسر تصریح کرد: در اجرای طرح مهارت افزایی، دانشگاه ها با راه اندازی کارگاه های مختلف سعی می کنند تا بتوانند مهارت ها را به دانشجویان فراتر از آنچه که در کلاس می آموزند، یاد بدهند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی