fa دانشگاه باید برای ارتباط با صنعت اقدام کند عضو هیئت علمی گروه مهندسی برق واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه باید رأساً برای ارتباط با صنعت اقدام کند. 5/12/2019 3:07:43 PM 5/12/2019 3:07:41 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
استاد نمونه دانشگاه آزاد:

دانشگاه باید برای ارتباط با صنعت اقدام کند

عضو هیئت علمی گروه مهندسی برق واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه باید رأساً برای ارتباط با صنعت اقدام کند.
یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 ساعت 15:07
دانشگاه باید برای ارتباط با صنعت اقدام کند
به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مراسم معرفی و تجلیل از اساتید نمونه کشوری دانشگاه آزاد اسلامی هفته گذشته با حضور حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی برگزار شد.
در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از ۱۴ استاد نمونه کشوری دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۸ تجلیل شد.
به همین دلیل گفتگویی با محمدناصر مقدسی عضو هیئت علمی گروه مهندسی برق واحد علوم و تحقیقات انجام شده است.
مقدسی از سال ۷۴ به‌عنوان هیئت علمی گروه مهندسی برق واحد علوم و تحقیقات با دانشگاه آزاد اسلامی وارد همکاری شده است. در کارنامه وی ۲۰۰ مقاله علمی و پژوهشی و یک کتاب تألیفی به چشم می‌خورد. راهنمایی ۱۴ رساله دکتری و بالغ بر ۳۰ پایان‌نامه کارشناسی ارشد نیز از افتخارات این معلم برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می‌رود.
محمدناصر مقدسی در گفتگو با آنا درباره پیشرفت کیفی و مسئله‌گرایی دانشگاه گفت: به‌عنوان یکی از استادانی که همه دوران فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی را تجربه کرده است، می‌توان اذعان کرد دانشگاه در دوره کنونی دستاوردهای بسیاری داشته ولی برای افزایش کیفیت باید مسیر معینی را طی کند که این مسیر در نوع خود زمان‌بر نیز خواهد بود.
وی با اشاره به کمی‌نگری دانشگاه‌های دولتی افزود: اکنون دانشگاه‌های دولتی با تأسیس پردیس‌های دانشگاهی برعکس کیفیت‌گرایی گام برداشته است.
عضو هیئت علمی واحد علوم و تحقیقات با تأکید بر لزوم ورود دانشگاه به چالش‌های صنعت تصریح کرد: در راستای ثروت‌آفرینی از طریق پژوهش، دانشگاه باید تعامل و ارتباط خود را با صنعت بهبود ببخشد و به جایگاه دانشگاه و نقش سازنده آن در توسعه اعتماد کند و به رسمیت بشناسد.
مقدسی در پایان خاطرنشان کرد: ارتباط صرف اعضای هیئت علمی با صنعت در دهه‌های گذشته تجربه مطلوبی بر جای نگذاشته و موجب اعتلای جایگاه دانشگاه نشده است و دانشگاه باید رأساً برای ارتباط با صنعت اقدام کند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی