fa اصناف تولیدی کشور می‌توانند 600 هزار شغل ایجاد کنند نایب رئیس اتاق اصناف ایران گفت: با حمایت از واحدهای صنفی تولیدی، می‌توان ۶۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کرد. 5/13/2019 3:18:34 PM 5/13/2019 3:18:28 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
نایب رییس اتاق اصناف کشور:

اصناف تولیدی کشور می‌توانند 600 هزار شغل ایجاد کنند

نایب رئیس اتاق اصناف ایران گفت: با حمایت از واحدهای صنفی تولیدی، می‌توان ۶۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کرد.
دوشنبه 23 اردیبهشت 1398 ساعت 15:18
اصناف تولیدی کشور می‌توانند 600 هزار شغل ایجاد کنند
مجتبی صفایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وجود حدود ۶۰۰ هزار واحد صنفی تولیدی در کشور، اظهار کرد: اکثر این واحدها جزو مشاغل مزیت‌دار و SMEها هستند که این دسته از مشاغل اکنون در تمام دنیا مورد توجه قرار دارند.
وی ادامه داد: این واحدهای صنفی بدون واسطه در تولید و توزیع کالا در کشور نقش دارند و اکثر آنها بدون اتکا به تسهیلات بانکی و با سرمایه خود مردم راه‌اندازی شده‌اند.
عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه معتقد است، نقش این واحدهای تولیدی کوچک در شرایط کنونی کشور که درگیر تحریم‌ها هستیم بسیار مهم است و این واحدها مشکل کمتری برای تأمین مواد اولیه و فروش محصولات خود دارند.
صفایی با بیان این‌که تقویت این واحدها نیازمند تأمین سرمایه در گردش برای آنهاست، افزود: در گذشته با ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه در گردش می‌توانستیم این واحدها را تقویت کنیم، اما اکنون سرمایه در گردش مورد نیاز هر واحد به حدود ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.
وی یادآور شد: با تزریق این میزان سرمایه در گردش به واحدهای صنفی تولیدی، در هر یک از این واحدها حداقل یک شغل بیمه شده ایجاد خواهد شد.
به گفته صفایی، برخی از این واحدها حتی می‌توانند دو تا سه نفر هم اشتغالزایی داشته باشند.
نایب رئیس اتاق اصناف ایران از مقرون به صرفه بودن تأمین سرمایه در گردش این واحدها هم یاد کرد و افزود: در واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ به ازای هر شغل گاهی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه نیاز است، اما در این واحدها که از گذشته نیز هیچ تسهیلاتی دریافت نکرده‌اند با تزریق سرمایه در گردش کمتری می‌توان نسبت به ایجاد اشتغال جدید اقدام کرد.
وی درباره زمینه فعالیت این واحدهای صنفی نیز اظهار کرد: این واحدها در زمینه درب و پنجره‌سازی، تولید محصولات UPVC، طلا و جواهرسازی، پروفیل سازی و … فعالیت دارند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی