fa تربیت دانشجو بدون توجه به اشتغال، قابل پذیرش نیست مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در این برهه تربیت دانشجو بدون توجه به اشتغال، قابل پذیرش نیست، باید مباحث کارآفرینی، توجه به تقاضامحور بودن پایان‌نامه‌ها را مورد توجه قرار داد و دانشگاه‌ها تجربه‌های خوب دیگران را از نزدیک ببینید و با حوزه کسب و کار ارتباط برقرار کنند و اگر عزم دانشگاه‌ها برای فعالیت در این حوزه جزم است، ما حتما استقبال می‌کنیم. 5/15/2019 3:13:00 PM 5/15/2019 3:12:54 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم:

تربیت دانشجو بدون توجه به اشتغال، قابل پذیرش نیست

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در این برهه تربیت دانشجو بدون توجه به اشتغال، قابل پذیرش نیست، باید مباحث کارآفرینی، توجه به تقاضامحور بودن پایان‌نامه‌ها را مورد توجه قرار داد و دانشگاه‌ها تجربه‌های خوب دیگران را از نزدیک ببینید و با حوزه کسب و کار ارتباط برقرار کنند و اگر عزم دانشگاه‌ها برای فعالیت در این حوزه جزم است، ما حتما استقبال می‌کنیم.
سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1398 ساعت 15:12
تربیت دانشجو بدون توجه به اشتغال، قابل پذیرش نیست
به گزارش ایسنا، دکتر کشمیری در سفر یک‌روزه خود به استان کرمانشاه، از مرکز آپا و آزمایشگاه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه رازی بازدید کرد و در نشستی که در حاشیه این بازدید برگزار شد، اظهار کرد: نظام آموزش عالی تحول یافته و جای قدردانی دارد که دانشگاه رازی و مدیریت این دانشگاه در مسیر این تحول پیش‌قدم شده است.
قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در امور فناوری، تحول دانشگاه‌ها را یک حرکت جمعی دانست و بیان کرد: بخش قابل توجهی از این حرکت در ستاد برنامه‌ریزی وزارت علوم است که باید شرایط و لوازم آن را فراهم کنند و بخش دیگری هم به نظام مدیریت دانشگاه‌ها برمی‌گردد.
مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، با تاکید بر اینکه مدیریت دانشگاه‌ها باید در راستای تحولات نظام آموزش عالی به صورت خودجوش عمل کنند، گفت: باید به طور جدی به این رویکرد بپردازیم و در دانشگاه‌ها به بحث‌های جدی مهارت‌ورزی و اشتغال توجه شود.
دکتر اعلمی‌آل‌آقا، رئیس دانشگاه رازی نیز با اشاره به فعالیت‌های شایان توجه دانشگاه در حوزه مراکز رشد و هدف‌گذاری مبتنی بر دانشگاه نسل سوم، اظهار کرد: استقرار مراکز رشد در دانشکده‌ها با این هدف صورت گرفته که اعضای هیات علمی راحت‌تر بتوانند کارهای علمی و تحقیقاتی و حرفه‌ای مرتبط بر دانش فنی خود را دنبال کنند.
وی با اشاره به فعالیت مراکز رشد در دانشکده‌های برق و کامپیوتر، کشاورزی، تربیت بدنی گفت: سایت اصلی دانشگاه در ۱۱۰ هکتار و همچنین سایت پردیس کشاورزی و دانشکده دامپزشکی در ۴۰۰ هکتار است و در همسایگی ما دانشکده داروسازی قرار دارد.
دکتر اعلمی‌آل‌آقا اظهار کرد: در راستای حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم، دانشکده فناوری‌های نوین را فعال کرده‌ایم و تعاملات خوبی با پارک علم و فناوری داریم؛ اما به دنبال این هستیم که اعضای هیات علمی در همین دانشگاه بتوانند کارهای دانش‌بنیان خود را تعقیب کنند. به همین دلیل راغب هستیم تا ایجاد پارک علم و فناوری در دانشگاه را پیگیری کنیم و همه توان ما این است که اقتصاد دانش‌بنیان را در استان کرمانشاه شکل بدهیم؛ استانی که درصد بالای بیکاری را دارد، در حالی که از مزیت‌هایی مانند منابع طبیعی، خاک حاصلخیز، بارش دو برابر میانگین کشور برخوردار است.
رئیس دانشگاه رازی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نرخ سرمایه‌گذاری برای اشتغال در بحث آی.تی پایین است، یکی از مسیرهای مناسب برای رفع مشکل اشتغال استان، همین ظرفیت و مزیت آی.تی است.
وی با اشاره به فعالیت قریب به ۴۶۰ عضو هیات علمی در دانشگاه رازی، گفت: عمدتاً بار علمی استان را مجموعه دانشگاه رازی و علوم پزشکی متقبل هستند، دانشگاه رازی بر اساس رتبه‌بندی آی.اس.سی از جهت تولید مقالات در رده ۵ تا ۱۰ کشور قرار دارد و سالانه ۶۰۰ مقاله آی.اس.آی داریم.
در ادامه دکتر فرزاد ویسی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی، اظهار کرد: در سال‌های اخیر، توجه دانشگاه به مراکز رشد و توسعه مرکز رشد و در مجموع جهت‌دهی فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه به سمت پژوهش‌های تقاضامحور، یکی از اصلی‌ترین مسئولیت‌هایی بوده که ما دنبال کرده‌ایم.
وی با اشاره به فعالیت مراکز رشد در دانشگاه رازی، گفت: ما در این حوزه رشد بسیار خوبی داشتیم و طی دو سال اخیر، تعداد واحدهای فناور مرکز رشد دانشگاه را از قریب به ۱۴ مرکز به ۴۳ واحد مستقر در مرکز رشد رسانده‌ایم. البته با توجه به اینکه دانشگاه رازی مرکز ثقل مرکز رشد در منطقه از جهت قدمت و تنوع رشته و جامعیت محسوب می‌شود، توقع ما بیشتر است.
دکتر ویسی استقرار مراکز رشد تخصصی در دانشگاه رازی را هدف‌گذاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه دانست و بیان کرد: تلاش ما بر این است که دانشکده‌های مختلف حتی رشته‌های نظری نیز وارد مراکز رشد شوند و نه تنها در صنعت، بلکه ارتباط با جامعه را در مراکز رشد تعقیب کردیم.
وی تأکید کرد: هدفمندی پژوهش‌ها به طور جدی مورد توجه و تأکید ما قرار دارد، قریب به سه سال قبل، معمولاً در هر سال ۱۵ تا ۲۰ طرح تحقیقاتی با عددی در حدود یک میلیارد تومان داشتیم؛ اما در سال ۹۶، تعداد طرح‌های تحقیقاتی با دستگاه‌های بیرونی را به ۶۵ طرح تحقیقاتی با ۳ میلیارد تومان اعتبار جذب شده رساندیم و رشد سه برابری در پژوهش‌های تقاضامحور داشتیم و در آیین‌نامه‌های داخلی و در حمایت از پروپوزال‌ها این هدف را با جدیت دنبال می‌کنیم که امتیاز بدهیم و از پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌هایی که در حوزه یک تقاضای خاص شکل می‌گیرند، حمایت کنیم.
دکتر ویسی مراکز آپا و معماری سازمانی را از موفق‌ترین مراکز دانشگاه رازی در حوزه آی.تی دانست و بیان کرد: مرکز آپا دانشگاه رازی از مراکز بسیار خوب کشور است که در حوزه رصد سایبری فعالیت دارد و مرجع امنیت سایبری در منطقه محسوب می‌شود و ارتباط و تعاملات خوبی نیز با وزارت ارتباطات داریم.
وی مرکز معماری سازمانی دانشگاه رازی را جزء ۱۰ مرکز کشور در این حوزه دانست و گفت: در این مرکز خدمات بسیار خوبی را در دانشگاه و بیرون از دانشگاه ارائه می‌دهیم و سامانه تجاری شده "پست من" حاصل خروجی همین معماری سازمانی است.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی