fa چهار هزار شرکت دانش بنیان به تأمین نیازهای داخلی در شرایط تحریم متمرکز شوند عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأمین نیازهای داخلی در شرایط تحریم از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی باید همواره از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کرده و در این امر پیشگام باشند. 5/15/2019 3:25:24 PM 5/15/2019 3:25:21 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

چهار هزار شرکت دانش بنیان به تأمین نیازهای داخلی در شرایط تحریم متمرکز شوند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأمین نیازهای داخلی در شرایط تحریم از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی باید همواره از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کرده و در این امر پیشگام باشند.
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 ساعت 15:25
چهار هزار شرکت دانش بنیان به تأمین نیازهای داخلی در شرایط تحریم متمرکز شوند
محمدرضا بادامچی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در اقتصاد دانش بنیان گفت: این صندوق می‌تواند نقش بسزایی در حمایت از این شرکت‌ها ایفا کند و همواره شرکت‌های دانش بنیان را به سمت رشد و تعالی سوق دهد، هرچند کمبود منابع این صندوق همواره مشکل‌ساز بوده و دولت و مجلس باید فکری برای آن بیندیشند.
وی افزود: البته در عین ارائه منابع و تسهیلات، باید نظارت خوبی هم صورت پذیرد.
بادامچی ادامه داد: مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی باید همواره از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کرده و در این امر پیشگام باشند تا در عین پیشرفت این شرکت‌ها، پیشرفت سایر حوزه‌های کشور به ویژه حوزه‌های اقتصادی نیز میسر شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان باید همواره مورد تشویق قرار گیرند، گفت: این شرکت‌ها در تامین مواد اولیه خود مشکل دارند که صندوق نوآوری و شکوفایی باید در این زمینه به آنها کمک کند و آنها را مورد حمایت قرار دهد.
نماینده تهران در مجلس در ادامه با اشاره به تاثیر فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در عبور از تحریم‌ها، گفت: این شرکت‌ها یکی از راه‌های تکثیر اشتغال در دنیا هستند و می‌توانند اشتغال را در کشور توسعه دهند، شرکت‌های دانش بنیان به خوبی می‌توانند به اقتصاد کشور کمک و در شرایط تحریم به نوعی نیازهای داخلی را برآورده کنند.
بادامچی اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان همواره ابداعات جدیدی دارند که این امر گویای تراوش ذهن خلاق جوانان ما است.
وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فعالیت شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های گذشته رضایت‌بخش بوده است یا خیر، گفت: شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی را پشت سر گذاشته‌اند و بسیار عالی حرکت کردند اما متاسفانه ما همچنان مسئولانی داریم که در شناخت مقوله دانش بنیان ناتوان هستند و به خوبی این شرکت‌ها را یاری نمی‌دهند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی