fa نمره ۴۰ برای رساله دکتری ملاک است تعدادی از دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد در سامانه «فارس من» درخواست عدم ارتباط آزمون جامع و تصویب موضوع رساله دکتری به آزمون زبانept را داشتند که این موضوع پیگیری شد. 6/10/2019 11:16:53 AM 6/10/2019 11:16:48 AM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
آزمون EPT تغییر کرد

نمره ۴۰ برای رساله دکتری ملاک است

تعدادی از دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد در سامانه «فارس من» درخواست عدم ارتباط آزمون جامع و تصویب موضوع رساله دکتری به آزمون زبانept را داشتند که این موضوع پیگیری شد.
یکشنبه 19 خرداد 1398 ساعت 11:16
نمره ۴۰ برای رساله دکتری ملاک است
به نقل از خبرگزاری فارس،‌ تعدادی از دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد در سامانه فارس من به مشکلاتی که با آزمون EPT این دانشگاه وجود دارد، اشاره کردند و درخواست عدم ارتباط آزمون جامع وتصویب موضوع رساله دکتری دانشگاه ازاد به آزمون زبانept را داشتند.
مخاطبان« فارس من» اعلام کردند:«متاسفانه برگزاری غیر استاندارد آمون زبان دانشگاه ازاد باعث مشکلات روحی و روانی،اتلاف وقت برای دانشجویان و منبع درآمدی برای دانشگاه آزاد شده است در سال ۹۶ مدیران وقت در بخشنامه ای اعلام نمودند که دانشجویان میتوانند در ازمون جامع شرکت نمایند بشرط اینکه تا ۶ ماه نمره لازم را اخذ نمایند در این بخشنامه به الزام کسب نمره ۵۰ و یا ابطال قانون قبلی نمره مشروط ۴۰ نشد. حال مدیران جدید مدعی این هستند نمره باید ۵۰ باشد و نمره مشروط نداریم
براساس پیگیری های خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،  بخشنامه  جدید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی  به منظور رفع مشکلات دانشجویان دکتری تخصصی شیوه نامه پذیرش این دانشجویان برای شرکت در آزمون جامع و دفاع نهایی از رساله ابلاغ شد.
بر این اساس نمره ارزیابی جامع تمام دانشجویان دوره دکتری تخصصی که در تاریخ 5 اردیبهشت 97 در ارزیابی شرکت و نمره قبولی کسب کرده‌اند دارای اعتبار است و در کارنامه آنها ثبت می‌شود همچنین دانشجویانی که نمره قبولی آزمون جامع آنان در کارنامه ثبت شده و 80 درصد نمره قبولی زبان را کسب کردند، می‌توانند تا قبل از دفاع از رساله نمره قبولی زبان را برابر ضوابط دانشگاه ارائه کنند.
براساس این گزارش، دانشجویانی که نمره قبولی آزمون جامع آنان در کارنامه ثبت شده و 80 درصد نمره قبولی زبان را کسب کردند ولی ارائه نکردند باید همزمان با اخذ و ثبت رساله در دوره‌های زبان مورد تایید دانشگاه ثبت‌نام کنند و پس از شرکت در این دوره‌ها مدارک را به دانشگاه ارائه دهند.
ثبت‌نام و اخذ رساله در نیم‌سال بعدی مشروط به کسب نمره قبولی زبان است در غیر این صورت نیم‌سال مربوطه مرخصی با احتساب در سنوات و با اخذ 25 درصد شهریه ثابت می‌‌شود.
لازم به ذکر است آن دسته از دانشجویان ورودی 97 و ماقبل که در آزمون جامع شرکت کردند ولی نمره زبان مورد تایید دانشگاه را ارائه نکردند نیز می‌توانند در آزمون جامعه دوباره شرکت کرده و در صورت قبولی در آزمون جامع باید همزمان با اخذ ثبت رساله در دوره‌های زبان مورد تایید دانشگاه ثبت‌نام کنند.
همچنین دانشجویان ورودی سال 98 به بعد نیز باید در نیم‌سال اول شروع به تحصیل یعنی همان سال ورود، نسبت به ارائه گواهی زبان مورد تایید دانشگاه و یا کسب نمره لازم براساس قوانین تعیین شده در بخشنامه اقدام کنند. در غیر این صورت باید در آزمون تعیین سطح زبان شرکت و متناسب با سطح در دوره‌های زبان دانشگاه ثبت‌نام و شرکت کنند.
بر این اساس حداقل نمره قبول مشروط برای شرکت در آزمون جامع برای آزمون EPT، چهل است و حداقل نمره قابل قبول برای دفاع نهایی از رساله نیز 50 تعیین شده است.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی