fa دستور وزیر علوم برای متناسب سازی جذب زنان و مردان در هیئت علمی رئیس مرکز جذب وزارت علوم از دستور وزیر علوم برای متناسب سازی جذب خانم ها و آقایان در هیئت علمی دانشگاه ها خبر داد و گفت: تا سال ۹۷ حدود ۱۲ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه ها جذب شده است. 6/10/2019 1:09:54 PM 6/10/2019 1:09:49 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی http://www.aiau.ir/Media/Image/18/01/1801192337_Orig.jpg http://www.aiau.ir/Media/Image/18/01/1801192337_Thum.jpg کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

دستور وزیر علوم برای متناسب سازی جذب زنان و مردان در هیئت علمی

رئیس مرکز جذب وزارت علوم از دستور وزیر علوم برای متناسب سازی جذب خانم ها و آقایان در هیئت علمی دانشگاه ها خبر داد و گفت: تا سال ۹۷ حدود ۱۲ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه ها جذب شده است.
دوشنبه 20 خرداد 1398 ساعت 13:09
دستور وزیر علوم برای متناسب سازی جذب زنان و مردان در هیئت علمی
به گزارش بازارکار محمدرضا رضوان طلب در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آمار حضور زنان در هیئت علمی دانشگاه‌ها و موانع برای جذب اعضای هیئت علمی خانم گفت: بر حسب آمار موجود در مرکز جذب اعضای هیئت علمی، تعداد اعضای هیئت علمی خانم تا قبل از سال ۸۸ در دانشگاه‌های کشور حدود دوهزار و دویست نفر بوده است. 
وی ادامه داد: این در حالی است که تا سال ۹۲ تعداد اعضای هیئت علمی خانم، به ۵ هزار و۷۰۰ نفر رسیده و از سال ۹۲ تا بهمن سال ۹۷ بالغ بر ۱۲ هزار نفر از اعضای هیئت علمی خانم جذب دانشگاه‌ها شده‌اند.
رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم افزود: تمام تلاش دست‌اندرکاران مرکز جذب این است که این نسبت به نحو چشمگیری افزایش یابد، لیکن باید این نکته را در نظر گرفت که تعداد متقاضیان خانم برای عضویت هیئت علمی معمولاً در هر فراخوان به نسبت ۱۵ الی ۱۶ درصد کمتر از آقایان است و این نسبت در تأیید نهایی و جذب آنان به صورت مستقیم تأثیرگذار است.
وی ادامه داد: بنابراین احتمال جذب آقایان ۱۵ درصد از احتمال جذب خانم‌ها بیشتر است. به طور مثال از شهریور ۹۴ الی بهمن ۹۶ میانگین ثبت نام عضویت هیئت علمی خانم‌ها ۴۲ درصد و آقایان ۵۸ درصد بوده است، درنتیجه در جذب نهایی نیز این اختلاف ۱۵ درصدی مشهود است.
رضوان طلب افزود: با توجه به دستور وزیر علوم در خصوص متناسب سازی نسبت جذب خواهران و برادران در هیئت علمی، معمولاً جذب خواهران در بررسی و تأیید نهایی در هیئت مرکزی با تسامح بیشتری در مقایسه با برادران انجام می‌گیرد.
وی ادامه داد: ترویج این رویکرد جز توصیه‌های همیشگی در مکاتبات با مرکز جذب اعضای هیئت علمی به هیئت‌های اجرایی ذیربط بوده است.
به گزارش مهر، اخیراً یکی از اساتید خانم دانشگاه تهران در دیدار استادان و اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها با مقام معظم رهبری از جذب اساتید خانم در دانشگاه ها انتقاد کرد و گفت: اگرچه بیش از ۶۰ در صد از دانشجویان دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دهند، اما متأسفانه سهم آنها در حوزه مدیریت دانشگاه بسیار اندک است و ارتقا و جذب آنها برای هیئت علمی همواره با موانع جدی روبروست.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی