fa اعتبار بخش اول و دوم رتبه‌بندی معلمان تأمین شده است سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتبار بخش اول و دوم طرح رتبه‌بندی معلمان تأمین شده است. 6/11/2019 4:43:24 PM 6/11/2019 4:43:16 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

اعتبار بخش اول و دوم رتبه‌بندی معلمان تأمین شده است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتبار بخش اول و دوم طرح رتبه‌بندی معلمان تأمین شده است.
سه‌شنبه 21 خرداد 1398 ساعت 16:43
اعتبار بخش اول و دوم رتبه‌بندی معلمان تأمین شده است
به گزارش خبرگزاری فارس، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه آیین نکوداشت محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت طرح رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: رتبه‌بندی معلمان در قالب یک لایحه مراحل خود را طی کرده است؛ یک اصلاحیه کوچک در کمیسیون اجتماعی صورت گرفت و به زودی به صحن علنی دولت خواهد رفت.
وی ادامه داد: در جلسه دیروز شورای اقتصادی که سران سه قوه حضور دارند، رئیس جمهور گفت که اعتبار بخش اول و دوم طرح رتبه بندی معلمان تأمین شده است که ما هم آن را ان‌شاءالله اجرایی می‌کنیم.
حسینی تصریح کرد: همانطور که می‌دانید رتبه‌بندی اعتبار خیلی بالاتر می‌خواهد و تمام تلاشمان را معطوف می‌کنیم که رتبه‌بندی فرهنگیان را محقق کنیم زیرا اعتقاد داریم اگر کارگزاران تحول در جامعه را معلمان بدانیم، یکی از راه‌هایی که انگیزه کار معلمان و تلاش را به جهت صلاحیت افزایش می‌دهد، نظام رتبه‌بندی است؛ البته همانطور که می‌دانید مقدمه نظام رتبه‌بندی، نظام سنجش صلاحیت‌های معلمی است.
وی درباره مدارس تخریبی گفت: حدود یک‌سوم مدارس کشور تخریبی است که تمام تلاش ما در آموزش و پرورش و نوسازی مدارس، این است که مدارس استاندارد برای دانش‌آموزان داشته باشیم و این وظیفه مدیران است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز حدود 20 سال است که فعالیت می‌کنند و بیش از 30 هزار خیّر داریم که 130 هزار کلاس درس یعنی یک‌سوم مدارس را ساخته‌اند.
وی افزود: ان‌شاءالله در نظر داریم که تا اول مهر مدارس خشت و گلی برچیده شود و در اول مهر جشن نبود مدارس خشت و گلی را بگیریم و همچنین یکی از معضلات ما این است که سیستم گرمایشی برخی مدارس، بخاری نفتی است و در همان زمان تلاش می‌کنیم که بخاری نفتی جمع‌آوری شود و از سیستم گرمایشی استاندارد استفاده شود.
حسینی درباره اقداماتش در دوران سرپرستی گفت: چه در دوران سرپرستی و چه دوران غیرسرپرستی، چه آقای حسینی و چه هر کسی که سکان تعلیم و تربیت کشور را به دست بگیرد، در مقابل سؤال شما پاسخ می‌دهد، کار اصلی مدیریت در نظام تعلیم و تربیت در درجه اول، تحقق متوازن سند تحول بنیادین است؛ تمام تلاش بنده هم در این جهت است.
وی اضافه کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، 6 خرده نظام دارد که تدوین شده و به تصویب رسیده است و ما تلاش در جهت اجرایی شدن این خرده نظام داریم و از مجموعه راهکارهایی که این سند برای ارتقای تعلیم و تربیت دارد، بیش از 44 درصد آن مبتنی بر خرده نظام راهبری و مدیریت و بیش از 20 درصد مبتنی بر خرده نظام منابع انسانی است یعنی 64 درصد راهکارهای تحقق کیفیت در سند تحول، مبتنی بر منابع انسانی است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ارتقای مدیریت در آموزش و پرورش و ارتقای مدیریت آموزشگاهی و ارتقای منزلت، انگیزش و صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان، یکی از مسائل مهمی است که به آن اهتمام می ورزیم.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی