fa تأکید بر بکارگیری نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد با تأکید بر اینکه بکارگیری نخبگان در دانشگاه آزاد یک خط قرمز است، گفت:روسای واحدها در جذب اساتید جدی عمل کنند و به دلایل مختلف نباید در این مسیر کوتاه بیایند. 6/15/2019 9:48:28 AM 6/15/2019 9:48:23 AM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد:

تأکید بر بکارگیری نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد با تأکید بر اینکه بکارگیری نخبگان در دانشگاه آزاد یک خط قرمز است، گفت:روسای واحدها در جذب اساتید جدی عمل کنند و به دلایل مختلف نباید در این مسیر کوتاه بیایند.
چهارشنبه 22 خرداد 1398 ساعت 09:48
تأکید بر بکارگیری نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی
به گزارش خبرنگار مهر، بیژن رنجبر امروز در مراسم سی و هفتمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: نام واحدهای علوم و تحقیقات و نجف آباد در میان ۱۹ دانشگاه برتر ایران در دانشگاه های برتر به چشم می خورد و از طرف دیگر نیز ۱۱ واحد دانشگاه آزاد به عنوان برترین دانشگاه های داخل کشور مطرح شده اند. برای دانشگاه آزاد این موضوع یک افتخار محسوب می شود.
رنجبر با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد بیش از ۴۰ هزار مقاله پژوهشی در مجلات معتبر جهانی به ثبت رسانده است، افزود: در چله دوم انقلاب باید اتفاقات مهم و ویژه ای رخ دهد و گام تحولی دانشگاه آزاد با تغییر ساختار آن شروع شده است. به طوری که مدیریت روابط بین الملل این دانشگاه به یک معاونت تبدیل شده و از طرفی دیگر فرآیند جذب هیئت علمی که در حد یک اداره کل بود، امروز به یک مرکز مستقل تبدیل شده است و بدان معناست که دانشگاه هدفمند کار خود را آغاز کرده و می خواهد فعال باشد.
قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به مدیران و روسای واحدهای دانشگاه آزاد، تصریح کرد: شما عزیزان باید جوانان متخصص و متعهد را در هیئت علمی جذب کنید و در بحث جذب اساتید جوان کوشا و فعال باشید و این طور نباشد که بگویید دانشجو نداریم بنابراین هیئت علمی جذب نمی کنیم.
وی با بیان اینکه در چله دوم انقلاب نیازمند یک رویکرد جهادی هستیم، تأکید کرد: در بیانیه گام دوم ابتدا به منابع انسانی و در وهله دوم به منابع مالی برای تحقق اهداف اشاره شده است و باید به این نکته توجه کرد که راهبردهای تحقق اهداف، علم و پژوهش است.
رنجبر با اشاره به وجود برخی ایرادها و ضعف ها در بحث جذب هیئت علمی و اساتید جوان گفت: در این بخش متأسفانه خطاهایی رخ می دهد که منجر به عدم جذب اساتید ما می شود. ما می خواهیم نظام شایسته سالاری در تمامی فرآیندها نهادینه شود و به کارگیری نخبگان یک خط قرمز برای ما محسوب می شود.
قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به عزم دانشگاه آزاد برای حل مسائل و چالش های کشور، اظهار داشت: ما می خواهیم به یک سازمان حل مسائل کشور تبدیل شویم.
وی بار دیگر با تأکید بر اینکه باید در جذب اساتید جدی عمل شود و روسا و مدیران نباید به دلایل مختلف کوتاه بیایند، خاطرنشان کرد: در بحث جذب هیئت علمی باید دقت شود که افرادی که شرایط احراز آن را ندارند، به کارگیری نشوند. به طور مثال خیرینی هستند که با دانشگاه همکاری دارند و به ما کمک می کنند و مثلاً دلیلی ندارد آقازاده شان استخدام شود.
رنجبر تأکید کرد: اگر می گوییم که می خواهیم به سمت حل مسائل کشور پیش برویم این طور نیست که کتاب علمی دانشگاه آزاد کاهش یابد و یا در این میان گم شود و یا به دنبال آن نیستیم که چاپ و نشر مقالات ما کاهش یابد. بلکه هدف ما این است که در کنار اینکه شتاب علمی را حفظ کنیم در بحث گسترش مرزهای دانش نقش آفرین باشیم و مسائل کلیدی کشور را نیز پیگیری کنیم.
قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در چله اول انقلاب مسیری را طی کردیم که عامل تحقق آن جوانان نخبه و انقلابی هستند و در چله دوم انقلاب هدف ما در بحث جذب نیروی انسانی، ارزش نهادن به نسل سوم و چهارم انقلاب است.
وی در پایان به مدیران و روسای واحدها توصیه کرد از روش های مشارکتی استفاده و بر پایه آمایش سرزمینی عمل کنند.
ی افزود: از سوی دیگر نیز خودتان باید تعارض منافع موجود را حل کنید و نسبت به بی ارادگی مدیرانتان حساس باشید و اگر این موضوع حل نشد نسبت به تغییر آن مدیر اقدام کنید.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی