fa رفتن به سمت دانشگاه کارآفرین یک ضرورت است معاون تحقیقات و فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رفتن به سمت دانشگاه کارآفرین یک ضرورت است. 6/15/2019 4:22:38 PM 6/15/2019 4:22:29 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
دهقانی فیروزآبادی:

رفتن به سمت دانشگاه کارآفرین یک ضرورت است

معاون تحقیقات و فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رفتن به سمت دانشگاه کارآفرین یک ضرورت است.
پنج‌شنبه 23 خرداد 1398 ساعت 16:22
رفتن به سمت دانشگاه کارآفرین یک ضرورت است
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی بعد از ظهر امروز در سی و هفتمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: علت رکود اقتصادی دانشگاه این است که کارکرد خود را از دست داده است.
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در زمانی که نیاز داشت، حضور داشت و توانست نیازهای کشور را پاسخ دهد. کارکرد آموزشی دانشگاه برطرف شده است از همین رو دانشگاه برای بقای خود باید رویکرد خود را تغییر دهد.
معاون تحقیقات و فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ابراز کرد: دنیا به سمت دانشگاه‌های پژوهش‌محور رفت و پس از اشباع دنیا، دانشگاه‌های کارآفرین راه‌اندازی شده‌اند. در دانشگاه‌های مطرح ما بحث این است که دانشگاه پژوهشی یا آموزشی باشد چه برسد به اینکه یک دانشگاه کارآفرین داشته باشیم!
وی افزود: کارکرد دانشگاه تربیت انسان است. امام راحل می‌فرمایند: دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است.
فیروزآبادی گفت: رفتن به سمت دانشگاه کارآفرین یک ضرورت است. دانشگاه آزاد اسلامی یک سری مزیت ویژه دارد. ازجمله اینکه این دانشگاه ۴۰۰ مرکز و واحد در سراسر کشور دارد.
معاون تحقیقات و فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی دومین ویژگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۳۰ هزار استاد و یک میلیون و ۲۰۰ دانشجو دارد. همچنین آزادی عملی که این دانشگاه نسبت به دیگر دانشگاه‌ها دارد که می‌تواند دانشگاه حل مسائل ملی باشد.
وی بزرگ‌ترین مسئله ملی را اشتغال نافع دانست و گفت: نقشه تغییر ساخت دانشگاه آزاد اسلامی طی چند سال تحقیق و پژوهش تدوین شده است. در حوزه فناوری و نوآوری معاونت فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی طراحی شده است؛ پایبندی به ساختاری که کارایی ندارد یک خودکشی سازمانی است.
فیروزآبادی بیان کرد: فناوری و نوآوری می‌تواند به تولید ثروت بینجامد. فناوری و نوآوری از نیاز بازار شروع می‌شود. کاری که اساتید دانشگاهی عموماً بلد نیستند. پس از کشف نیاز باید دین سؤال مطرح شود که چه چیزی نیاز است که آن نیز یک شرکت در پارک‌های علم و فناوری است. این شرکت‌ها از مراکز دانشگاهی استفاده می‌کند. چرخه باید از بازار به دانشگاه باشد. این چرخه موفق خواهد بود و این کاری است که در مرکز فناوری و نوآوری دانشگاه شکل بگیرد.
معاون تحقیقات و فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما تمام نمادهای موردنیاز را داریم اما کارایی ندارند. این نمادها باید در جاهای درست قرار بگیرند. معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه‌ها یک مرکز چابکی است که دانش را به ثروت تبدیل می‌کند.
وی عنوان کرد: بدترین خیانت این است که از یک مرکز اشتباه استفاده شود. سراهای نوآوری به‌عنوان یک فضای کلی که نمادهای فناوری و نوآوری در دانشگاه‌ها را کنار هم قرار می‌دهد و اساتید و دانشجویان در باشگاه‌ها یک تیم می‌شوند. در مراکز رشد این تیم‌ها کارهای کوچک انجام می‌دهند. خروجی سراهای نوآوری شرکت‌هایی است که کارهای کوچک انجام می‌دهند.
فیروزآبادی در ادامه تصریح کرد: کشاورزی از نظر اسلام اهمیت ویژه‌ای دارد. حوزه کشاورزی و فناوری‌های آن حوزه‌ای است که به شکل ویژه مورد توجه دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است. این دانشگاه، یک دانشگاه ملی است. همچنین استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای هر واحد دانشگاهی در هر استان و منطقه است. در حوزه بعدی نیز پروژه‌های افتخارآفرین در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح است.
وی بیان کرد: نمی‌توان دانشگاه آموزشی را رد کرد و تنها دانشگاه پژوهشی بود. دانشگاه نسل چهارم نیز دانشگاه نسل اول، دوم و سوم نیز است.
معاون تحقیقات و فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خواست در تدابیر مدیریتی ضرورت و لازمه رفتن به دانشگاه نوآورانه را جدی بگیرند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی