fa قانون معافیت سربازی فرزندان رزمندگان بعد از شهریور اجرا نمی شود فرمانده نظام وظیفه عمومی استان کرمانشاه با اشاره به ابلاغیه جدید نیروهای مسلح کشور در مورد ایثارگران گفت: به موجب این ابلاغیه کسانی که 28 ماه خدمت در منطقه (دفاع مقدس) دارند تا شهریور ماه فرصت دارند از قانون معافیت یک فرزندشان استفاده کنند بعد از این زمان این قانون اجرا نمی شود. 6/15/2019 4:44:33 PM 6/15/2019 4:44:22 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
فرمانده نظام وظیفه عمومی استان کرمانشاه

قانون معافیت سربازی فرزندان رزمندگان بعد از شهریور اجرا نمی شود

فرمانده نظام وظیفه عمومی استان کرمانشاه با اشاره به ابلاغیه جدید نیروهای مسلح کشور در مورد ایثارگران گفت: به موجب این ابلاغیه کسانی که 28 ماه خدمت در منطقه (دفاع مقدس) دارند تا شهریور ماه فرصت دارند از قانون معافیت یک فرزندشان استفاده کنند بعد از این زمان این قانون اجرا نمی شود.
شنبه 25 خرداد 1398 ساعت 16:44
قانون معافیت سربازی فرزندان رزمندگان بعد از شهریور اجرا نمی شود
به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ علی اشرف نجفی روز شنبه در نشست خبری که در نظام وظیفه عمومی استان کرمانشاه برگزار شد افزود: به موجب این ابلاغیه بعد از شهریور ۹۸؛ به ازای هر ماه خدمت پدران در منطقه (دفاع مقدس) ۱۲ روز از خدمت فرزندشان کسر می‌شود.
مشمولان غایب خدمت سربازی با محدودیت شدید اجتماعی مواجه می‌شوند
نجفی همچنین به پایان یافتن زمان مهلت پرداخت جریمه غایبان خدمت (کسانی که هشت سال بیشتر غیبت سربازی داشتن) اشاره کرد و اظهار داشت: از فروردین ماه سال جاری مهلت تمدید شده این ماده نظام وظیفه به اتمام رسیده و هنوز ابلاغیه جدیدی در این خصوص اعلام نشده بنابرین افراد مشمول باید خود را به نظام وظیفه برای گذراندن دوران خدمت سربازی معرفی کنند.
وی با اشاره به ماده‌های قانونی ۶۳، ۵۸، ۱۰ و ۶۴ مربوط به مشمولان خدمت سربازی گفت: در راستای تشدید محدودیت‌های اجتماعی برای غایبان خدمت سربازی؛ طبق ماده ۶۳ استاندار و فرمانداران موظفند در راستای محدودیت اجتماعی این افراد با استخدام رسمی، پیمانی، قراردادی و مزد بگیر و غیره این افراد جلوگیری کنند و تمام نهادها و ارگان‌ها موظفند با حوزه نظام وظیفه همکاری کنند.
او همچنین دادن هرگونه تسهیلات اعم از وام، صدور پروانه کسب، کاندیداتوری و استخدام برای غایبان خدمت سربازی را ممنوع دانست و گفت: استخدام همه افراد در دستگاه‌ها، شرکت‌ها و نهادها به وضعیت مدرک پایان خدمت آنها بستگی دارد.
معاون فرمانده نیروی انتظامی کرمانشاه و فرمانده حوزه نظام وطیفه استان در ادامه همچنین به کارگیری مشمولان غایب خدمت سربازی در بنگاه‌های خصوصی، کارگاه‌ها و غیره را ممنوع دانست و گفت: اگر در بازرسی‌ها شناسایی شود کارفرمایی سرباز فراری را به کار گرفته و استخدام کرده برای بار اول ۱۰ میلیون تومان و برای بار دوم و سوم ۲ برابر و سه برابر هزینه یک سرباز در یکسال خدمت جریمه و اگر تکرار شود به دادگاه نیز معرفی می‌شود.
نجفی در ادامه با بیان اینکه کلیه دستگاه‌ها و نهادها موظف به همکاری با نظام وظیفه برای معرفی مشمولان غایب خدمت سربازی هستند، گفت: مشمولان غایب نگران جریمه اضافه خدمت خود نباشند زیرا در مجموع ۶ ماه است و فرماندهان ارشد می‌توانند جز یا کل آن را ببخشند.
به ازای هر فرزند سه ماه خدمت سربازی کسر می‌شود
وی گفت: سربازان و مشمولان غایب خدمت سربازی که فرزند دارند به ازای هر فرزند سه ماه از خدمت آنها کسر می‌شود.
نجفی در پایان بیان داشت: مشمولان خدمت سربازی به منظور آگاهی بهتر می‌توانند به سامانه پیامک ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ و سایت سازمان www.vazifeh.police,ir و کانال سروش @vazifeh_irمراجعه کنند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا دارد.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی