fa اولین المپیاد اقتصاد و مدیریت در سال تحصیلی آینده برگزار می‌شود رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: برای اولین بار المپیاد اقتصاد و مدیریت در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ برگزار می‌شود. 6/15/2019 4:45:18 PM 6/15/2019 4:45:05 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
مهاجرانی:

اولین المپیاد اقتصاد و مدیریت در سال تحصیلی آینده برگزار می‌شود

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: برای اولین بار المپیاد اقتصاد و مدیریت در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ برگزار می‌شود.
شنبه 25 خرداد 1398 ساعت 16:45
اولین المپیاد اقتصاد و مدیریت در سال تحصیلی آینده برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان با وزارت کار و رفاه اجتماعی و صندوق سرمایه‌گذاری تعاون با اشاره به اینکه باعث افتخار است امروز در حوزه‌ای گام برمی‌داریم که قبلاً کمتر به آن توجه شده بود، گفت: اکنون مالیات بر ارزش افزوده در بخش کشاورزی ۳ درصد، خدمات ۳۰ درصد، کالاهای قاچاق ۳۰۰ درصد و همچنین در حوزه‌های تحقیق و پژوهش حدود ۳ هزار درصد است.
وی اظهار کرد: باعث افتخار است که در راستای پیشبرد اهداف استعدادهای درخشان و جشنواره خوارزمی توانستیم گام‌های مهمی برداریم و امیدواریم بتوانیم فرمایشات مقام معظم رهبری را تحقق بخشیم؛ ما به عنوان متولی امر آموزش در حوزه‌های نخبگانی تلاش داریم بسترهای لازم را برای اقدامات هر چه بهتر فراهم کنیم.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان افزود: انتظار نداریم دانش‌آموزان از همین فردا اقدام به احداث تعاونی کنند ولی نیاز است مسؤولان توجه ویژه داشته باشند و همانگونه که مدال‌آوری برای ما مهم است، نخبه‌پروری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
مهاجرانی با اشاره به اینکه هرگونه اشتغالی کارآفرینی محسوب نمی‌شود، بیان کرد: مجموعه‌ای که بیشترین وظایف در قبال استعدادهای درخشان را دارد، ما هستیم؛ تصوری وجود دارد که همه دانش‌آموزان تیزهوش هستند که این مورد درست نیست، ولی همان تعداد که تیزهوش هستند، نیاز به کمک برای آنان وجود دارد.
وی گفت: وزارت کار در صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در راستای افزایش عِرق کار باید به فرزندان کمک کنند و امیدواریم هفته‌ای که با امضای این تفاهم‌نامه آغاز می‌شود، پرخیر و برکت و ترسیم کننده فردای روشن‌تری باشد.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان افزود: المپیادهایی که در کشور وجود دارد، در حوزه‌های علوم پایه کار می‌کردند،‌ ولی ما برای اولین بار المپیاد اقتصاد و مدیریت را کلید خواهیم زد و این امر در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ اجرایی خواهد شد، لذا امیدواریم نیروهای مدیریتی که در همین بستر پرورش می‌یابند، بتوانند متناسب با نیازهای کشور گام بردارند.
وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم تا نیازهای خفته را بیدار کنیم، خاطرنشان کرد: ما این مکان را موزه جواهرات علمی نامگذاری کردیم؛ با اینکه بستر به صورت طبیعی فراهم نیست، ولی میل به انجام کار باعث ادامه فعالیت‌ها شده است و امیدواریم بتوانیم در راستای کسب و کارهای دانش‌بنیان به خوبی اقدام کنیم.
مهاجرانی گفت: دانش‌آموزان علاوه بر تحصیل در هنرستان سمپاد مهارتی، اگر علاقمند باشند می‌توانند دو دیپلم دریافت کنند، یکی در حوزه تجربی، انسانی، ریاضی و فیزیک و دیگری در حوزه‌های مهارتی که هماهنگی در این زمینه با مسؤولان دوره متوسطه صورت گرفته است.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم در لایه‌های مهارتی برتر گام درستی برداریم، افزود: سمپاد در دو لایه‌های‌تک و مدیوم‌تک در حوزه‌های مهارتی وارد شده و حال نیاز است به سمت پودمان حرکت کند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی