fa سامانه‌ای برای ثبت ایده در بخش تعاون ایجاد می‌شود مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون گفت: در آینده‌ای نزدیک مراکز نوآوری و شتاب‌دهنده و همچنین سامانه‌ای برای ثبت ایده در بخش تعاون ایجاد خواهد شد. 6/15/2019 5:01:03 PM 6/15/2019 5:01:01 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون

سامانه‌ای برای ثبت ایده در بخش تعاون ایجاد می‌شود

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون گفت: در آینده‌ای نزدیک مراکز نوآوری و شتاب‌دهنده و همچنین سامانه‌ای برای ثبت ایده در بخش تعاون ایجاد خواهد شد.
شنبه 25 خرداد 1398 ساعت 17:01
سامانه‌ای برای ثبت ایده در بخش تعاون ایجاد می‌شود
به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی حسین‌نژاد مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان با وزارت کار و رفاه اجتماعی و صندوق سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: امیرکبیر گفته است اگر برنامه یکساله دارید گندم یا برنج بکارید، اگر برنامه ده ساله دارید درخت بکارید و همچنین اگر برنامه صد ساله‌ای در ذهن دارید انسان تربیت کنید.
وی افزود: بالاترین سلسله مراتب تربیت نیروی انسانی اکنون در این مکان حضور دارند، بنده متأسفم بگویم افرادی که در حوزه استعدادهای برتر شناسایی نمی‌شوند، به سمت کار بازار آزاد می‌روند، یعنی این افراد باید زیرمجموعه کسانی کار کنند که حتی در کنکور قبول نشده‌اند؛ صاحبان کسب و کار می‌خواهند وضعیت کار خود را اداره کنند و نیروی فرهیخته کارشناس‌شان شود.
حسین‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه این افراد یکدیگر را درک نمی‌کنند، گفت: بر همین اساس نیروی فرهیخته سرخورده شده و از مهارت‌های زندگی و کسب و کار دور می‌شوند.
وی بیان کرد: ما سه نوع ایده برای ایجاد کسب و کار داریم که بهترین آن به گونه‌ای است که دانش‌آموزان خود بازار ایجاد کنند و حتی بدترین نوع آن، تقلیدی است که به ورشکستگی می‌انجامد؛ ۹۰ درصد ایده‌های ما تقلیدی است و به همین دلیل نتوانستیم در صنعت در هیچ برهه‌ای پیشرفت کنیم؛ امروز هوش کارآفرینانه بدین معنی است که در کنار مهارت‌ها باید هوش نیروی فرهیخته وجود داشته باشد.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون افزود: در سفری که بنده به استان یزد رفتم، شتاب‌دهنده‌ای را مشاهده کردم که دانشجویان ایجاد کرده بودند و به صورت استارت‌آپ مسائل کسب و کار را به خوبی دنبال می‌کردند؛ بنده با دختر خود که عضو استعدادهای درخشان است صحبت کردم و از وی پرسیدم و فهمیدم در مورد کسب و کار هیچ نمی‌دانم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در بخش تعاون پس از آنکه شریعتمداری آمد گفته شد می‌خواهیم تغییری در وضعیت استعدادهای درخشان و کسب و کارها ایجاد کنیم، گفت: ۲۰۰ هزار شرکت تعاونی وجود دارد که تعداد ۱۰ هزار مورد حداکثر موفق‌های آن است و نوآوری در آن وجود ندارد؛ نسخه شفابخش برای توسعه کنونی اقتصادی کشور نوآوری است و باید بگویم شما که افراد باهوش را به باشگاه و خارج از کشور می‌برید و به آنان مدال می‌دهید، برای این افراد هوش خلاقانه ایجاد کنید و اینجا جایی است که باید ضربه بزرگ را بزنیم.
وی افزود: در آینده‌ای نزدیک مراکز نوآوری و شتاب‌دهنده و همچنین سامانه‌ای برای ثبت ایده در بخش تعاون ایجاد خواهد شد، و نیاز به کمک برای تهیه جزوات مجازی داریم تا از ظرفیت آن در تالارهای گفت‌وگو بهره ببریم.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون بیان کرد: بنده روزی در صندوق مهر امام رضا(ع) فعالیت داشتم، آن زمان دو برادر فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران مراجعه کردند و در مورد اقدامات استارت‌آپ برای تبلیغات مجازی حضور یافتند، این افراد با ۱۵ میلیون تومان آغاز کردند، ولی اکنون به پیشرفت‌های بسیاری رسیده‌اند.
حسین‌نژاد اضافه کرد: در کشور ما چندین میلیارد تومان دارو در داروخانه‌ها می‌ماند، منقضی می‌شود یا می‌برند در برخی کشورهای دیگر می‌فروشند، به طور مثال حال اگر برنامه‌ای در حوزه استارت‌آپ باشد که بحث دارو در کشور را مدیریت کند، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.
وی اظهار کرد: در سمپاد باید اقدامات به گونه‌ای باشد که دانش‌آموز نخبه مزدبگیر نباشد، لذا دانش‌آموزان باید در مالکیت معنوی و ثبت اختراع آموزش ببینند و ما نیز به نحوی فعالیت کنیم که این افراد فعال شوند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی