fa ردیف بودجه‎‏ای برای استخدام پرستاران اختصاص نیافته است رئیس دانشکده پرستاری استان کرمانشاه گفت: مشکل عدم اختصاص ردیف بودجه‌ای از سوی وزارت بهداشت برای جذب و استخدام پرستاران در استان کرمانشاه وجود دارد. 6/16/2019 4:18:43 PM 6/16/2019 4:18:37 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
رئیس دانشکده پرستاری استان کرمانشاه

ردیف بودجه‎‏ای برای استخدام پرستاران اختصاص نیافته است

رئیس دانشکده پرستاری استان کرمانشاه گفت: مشکل عدم اختصاص ردیف بودجه‌ای از سوی وزارت بهداشت برای جذب و استخدام پرستاران در استان کرمانشاه وجود دارد.
یکشنبه 26 خرداد 1398 ساعت 16:18
ردیف بودجه‎‏ای برای استخدام پرستاران اختصاص نیافته است
علی‌‏اکبر ویسی‏ رایگان در گفت‏‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه در مراکز درمانی نیاز شدیدی به پرستار وجود دارد، اظهار داشت: فارغ‌‏التحصیلان زیادی در رشته پرستاری در استان هستند که مشکل آنها در شرایط جذب است.
وی با بیان اینکه هیئت مدیره نظام پرستاری استان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تلاش زیادی در برطرف کردن مشکل شرایط جذب پرستاران دارند عنوان کرد: عدم اختصاص مجوز جذب از سوی وزارت شرایط استخدام و جذب  پرستاران را با مشکل روبه‏رو کرده است.
رئیس سازمان نظام پرستاری استان کرمانشاه با اشاره به شرایط اقتصادی موجود در کشور بیان کرد: دانشگاه با کمبود نقدینگی و مشکلات مالی مهمی روبرو است و مسئولان استانی باید تلاش کنند از راه‏‌های مختلفی این مشکل را در سطح وزارتخانه برطرف کنند.
ویسیرایگان با اشاره به اینکه ارتباط مستقیمی بین تعداد پرستاران با کیفیت مراقبت و بهبود شرایط درمانی و مراقبتی بیماران  وجود دارد، اظهار کرد: با رفع کمبود پرستار در مراکز درمانی، خدمت‌‏رسانی به بیماران با کیفیت بهتری انجام می‏‌شود که سبب رضایتمندی بیماران خواهد شد.
رئیس دانشکده پرستاری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از 3هزار و 500 پرستار در رده‌‏های مختلف پرستاری مشغول خدمات‏‌رسانی به مردم استان هستد، بیان کرد: علاوه بر فارغ‌‏التحصیلان پرستاری در سال‏های گذشته، امسال بیش از 150 ‌فارغ‌التحصیل جدید وارد سیستم پرستاری خواهند شد‌ که امکان جذب آنها وجود ندارد.
وی با بیان اینکه هرسال به تعداد فارغ‌التحصیلان پرستاری اضافه می‏‌شود، عنوان کرد: با بالا رفتن ظرفیت دانشجویان پرستاری، کیفیت آموزش به دلیل محدود بودن فضا و امکانات با مشکل روبه‌رو خواهد شد و از طرف دیگر دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی با عدم بازار کار مناسب روبرو میشوند.
رئیس سازمان نظام پرستاری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیمه‌‏ها تعهدات خود را نسبت به دانشگاه‌‏ها اجرا نمی‏‌کنند، عنوان کرد:  دانشگاه‌‏های علوم پزشکی طلب‏‌های زیادی از سیستم بیمه‏‌ای دارند که عدم پرداخت طلب دانشگاه توسط بیمه‌ها باعث شده که دانشگاه‏ها از لحاظ تأمین منابع مالی دچار مشکل شوند.
ویسی رایگان با بیان اینکه جهت حل مشکل جذب پرستاران رایزنی‏‌های زیادی با نمایندگان استانی انجام شده است، عنوان کرد: پرستاران در مراکز درمانی علاوه بر اینکه با فشار کار زیادی مواجه هستند، اضافه کار آنها با تأخیر هفت‏ ماهه پرداخت می‌‏شود که به توجه بیشتر مسئولان به شرایط پرستاران نیاز دارد.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی