fa تعامل دانشگاه و صنعت حلقه مفقوده اقتصاد است رئیس ملی ربوکاپ ایران گفت: تعامل صنعت و دانشگاه از حلقه های مفقوده و امور غفلت شده است که درشرایط کنونی باید بعنوان یک ضرورت برای پویایی اقتصاد ورونق تولید مورد توجه قرار گیرد. 6/23/2019 4:36:09 PM 6/23/2019 4:36:01 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
رئیس ملی ربوکاپ ایران:

تعامل دانشگاه و صنعت حلقه مفقوده اقتصاد است

رئیس ملی ربوکاپ ایران گفت: تعامل صنعت و دانشگاه از حلقه های مفقوده و امور غفلت شده است که درشرایط کنونی باید بعنوان یک ضرورت برای پویایی اقتصاد ورونق تولید مورد توجه قرار گیرد.
یکشنبه 2 تیر 1398 ساعت 16:36
تعامل دانشگاه و صنعت حلقه مفقوده اقتصاد است
به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی موسی خانی در پنجاه و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که ظهر شنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: امروز تعامل صنعت و دانشگاه از حلقه‌های مفقوده ای است که از آن غفلت کرده ایم.
وی بیان کرد: در شرایط کنونی که با فشار تحریم‌ها مواجهیم هیچ چاره‌ای نداریم جز آنکه از همه ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی و ایده‌های نو برای حل مشکلات خود در صنعت و تولید و اقتصاد استفاده کنیم.
هیچ پروژه خاصی با کمک دانشگاه در قزوین عملیاتی نشده است
موسی خانی یادآور شد: با وجود استادان خوش فکر و شاخص در رشته‌های مختلف، وجود دانشکده‌های مکانیک، برق و فنی متأسفانه امروز با گذشت ۲۷ سال می‌توان ادعا کرد هیچ پروژه خاصی در استان قزوین با کمک این مجموعه و ظرفیت ارزشمند دانشگاهی اجرایی نشده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین افزود: با وجود ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی و نیروی انسانی ماهر و دانشمند بدون اغراق می‌توان گفت استان قزوین در صورت تعامل منطقی و باور پذیری مسئولان می‌تواند در اقتصاد بدون نفت نقش مهمی در کشور ایفا کرده و الگوهایی عملی در عرصه صنعت، تولید و اقتصاد ارائه کند.
وی اظهار داشت: سرفصل‌های دانشگاهی ما به روز است و توصیه می‌کنیم مدیران دولتی و صنعتی به جای آنکه در مقابل دانشگاه، اساتید و دانشجویان نخبه و ایده‌های آنها گارد بگیرند، در کنار ما قرار بگیرند و به ما اعتماد کنند تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت یکدیگر برای گره گشایی از مشکلات صنعت و پویایی آن گام برداریم.
موسی خانی بیان کرد: باور کنید اگر چند پروژه با کمک صنعت و دانشگاه در قزوین اجرا می‌شد می‌توانستیم گره گشای برخی مشکلات باشیم و هزینه‌های تولید و اشتغال تولیدکنندگان را کاهش دهیم.
صنعت درهای خود را به روی دانشگاه باز کند
وی اظهار داشت: گاهی اوقات به نظر می‌رسد صنعت درهای خود را به روی دانشگاه بسته و شاید به همین علت شاهد تولیداتی نامرغوب در عرصه‌های مختلف صنعتی هستیم که دیگر بازار ندارد و به اجبار به مشتری تحمیل می‌شود.
رئیس ملی ربوکاپ ایران با اشاره به توانمندی دانشجویان این دانشگاه در ساخت ربات و خودروهای برقی گفت: شاید در گذشته کمتر کسی فکر می‌کرد چند جوان دانشجوی دانشگاه آزاد بتوانند در کنار دانش تئوری وارد عرصه تولید شوند و از دانش ثروت خلق کنند اما امروز تیم رباتیک دانشگاه آزاد در جهان پر آوازه است و توانسته غول‌های این صنعت را به زانو درآورد.
موسی خانی بیان کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین توانستند پس از طراحی، ساخت و تولید محصولاتی مانند ربات و موتورسیکلت برقی برای مسابقات وارد عرصه تولیداتی شوند که بازار داخلی و خارجی دارد و بزودی خودروی برقی ما وارد باز شده و توان دانشجویان جوان خود را به رخ خواهیم کشید.
وی اظهار داشت: مسئولان استان باور کنند که اگر جوانان خلاق و مبتکر و استادان شاخص خود در دانشگاه‌ها را باور و به آنها اعتماد کنند و با آنها تعامل داشته باشند می‌توانند به اعتلا و ارتقای صنعت کمک کرده و شعار رونق تولید را با سرعت بیشتر و هزینه کمتری محقق کنند.
در این جلسه پس از سخنان رئیس ملی ربوکاپ ایران، مهدی عبدیان از تولیدکنندگان نمونه کشوری و نایب رئیس اتاق بازرگانی قزوین اعلام آمادگی کرد با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و سرمایه گذاری خود یک کار مشترک را عملیاتی کند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی