fa حدود ۹ هزار فرهنگی پایتخت امسال بازنشسته می شوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این نهاد گفت: حدود ۹ هزار فرهنگی امسال بازنشسته می شوند. 6/26/2019 9:38:45 AM 6/26/2019 9:38:40 AM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

حدود ۹ هزار فرهنگی پایتخت امسال بازنشسته می شوند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این نهاد گفت: حدود ۹ هزار فرهنگی امسال بازنشسته می شوند.
دوشنبه 3 تیر 1398 ساعت 09:38
حدود ۹ هزار فرهنگی پایتخت امسال بازنشسته می شوند
عبدالرضا فولادوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود ۶ هزار و ۸۰۰ فرهنگی پیش از آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ بازنشسته می‌شوند.
وی گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ نیروی بازنشسته نیز که قرار بود سال گذشته بازنشسته شوند با توجه به کمبود نیروی انسانی به فعالیت خود ادامه دادند که امسال نیز این نیروها به فعالیت خود خاتمه می‌دهند.
فولادوند با اشاره به نبود تناسب میان نیروی‌های خروجی و ورودی آموزش و پرورش تهران افزود: ورودی این نهاد ۴۸۰ نفر است و امیدواریم در حوزه استخدام طی مذاکراتی با وزارت آموزش و پرورش، این نهاد سهمیه بیش از حد معمول را به تهران اختصاص دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه این نهاد نیازمند بیش از ۱۰ هزار نیروی انسانی است، اظهار داشت: اگر نیروی جدید هم به این نهاد اختصاص پیدا کند، این نیروها مهر ۹۹ مشغول به کار خواهند شد.
وی درباره نقل و انتقال فرهنگیان پایتخت برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ گفت: این روند از سایر استان‌ها به تهران انجام شده است و در سطح مناطق نیز در حال انجام است که نتایج آن در چند روز آینده اعلام می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، تمام تلاش این نهاد را انجام مناسب روند نقل و انتقالات فرهنگیان با توجه به نیاز و عدم نیاز عنوان کرد و افزود: با این وجود از فرهنگیان تقاضا می‌کنیم که محدودیت‌ها و معذوریت‌های ما را هم در نظر بگیرند.
فولادوند اظهار داشت: شرایط مناطق از لحاظ نیروی انسانی متفاوت است و مقرر شده بر اساس شرایط هر منطقه تصمیم گیری های لازم برای موافقت و عدم موافقت درخواست نقل و انتقالات صورت گیرد.
وی با اشاره به وجود نیروی مازاد به خصوص خانم در بعضی از مناطق تهران گفت: نسبت نیروهای زن به مرد، ۷۵ به ۲۵ است و در بعضی از مناطق ورود خانمها را ممنوع کردیم و در بعضی دیگر ورود نیروی آقا امکان پذیر است.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به امکان پذیربودن ورود نیروها از سایر استان‌ها به مناطق جنوبی افزود: مناطق شمالی نیز برای نقل و انتقال درون استانی امکان پذیر است تا فرهنگیانی که در مناطق جنوبی هستند بتوانند به محل زندگیشان نزدیک تر شوند، ما این نوع خدمات را یکی از واجبات کیفیت بخشی می‌دانیم که تأثیر بسزایی در روند آموزش و فعالیت‌های آنان خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، بیش از ۶۴ هزار فرهنگی در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران فعالیت می‌کنند.
شهرداری به تعهدات خود در منطقه ۲۲ عمل نکرده است
فولادوند درباره وضعیت فضای آموزشی در منطقه ۲۲ اظهار داشت: این منطقه مشکلات خاص خود را دارد، شرکای آموزش و پرورش که مسئول هستند برای تأمین فضای آموزشی همکاری نمی‌کنند.
وی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه ۲۲ به تعهد خود در اختصاص زمین برای ساخت مدرسه عمل نکرده، گفت: کسی هم گوش شنوایی ندارد و می‌خواهم فریاد بزنم.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: ما در منطقه ۲۲ باید ۱۲۸ مدرسه داشته باشیم اما متأسفانه در حال حاضر کمتر از ۵۰ مدرسه در این منطقه فعالیت می‌کنند.
فولادوند اظهارداشت: در شهر تهران ۲ هزار و ۶۰۰ مرکز آموزشی دولتی و ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز آموزشی غیردولتی فعالیت می‌کنند که نسبت این مدارس مساوی نیست، ۱۸ و نیم درصد از دانش آموزان در مدارس غیردولتی و باقی در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی