fa اصلاح قانون تامین اجتماعی برای رفع مشکل بیمه صیادان، معلمان حق‌التدریسی و منشی مطب‌ها سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از الحاق یک ماده به قانون تامین اجتماعی در جهت رفع مشکل بیمه صیادان، ملوانان، معلمان حق‌التدریسی و منشی مطب‌های پزشکی خبر داد. 7/13/2019 11:18:10 AM 7/13/2019 11:18:03 AM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد:

اصلاح قانون تامین اجتماعی برای رفع مشکل بیمه صیادان، معلمان حق‌التدریسی و منشی مطب‌ها

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از الحاق یک ماده به قانون تامین اجتماعی در جهت رفع مشکل بیمه صیادان، ملوانان، معلمان حق‌التدریسی و منشی مطب‌های پزشکی خبر داد.
چهارشنبه 19 تیر 1398 ساعت 11:18
اصلاح قانون تامین اجتماعی برای رفع مشکل بیمه صیادان، معلمان حق‌التدریسی و منشی مطب‌ها
جلیل مختار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مشکلاتی که ملوانان و صیادان در حوزه بهره‌مندی از خدمات بیمه تامین اجتماعی با آن مواجه بودند، گفت: در گذشته پوشش بیمه‌ای این قشر به این صورت بود که تنها 15 روز از یک ماه را بیمه بودند و 15 روزی که در خشکی حضور داشتند شامل خدمات بیمه نمی‌شد.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بنده در این مورد نامه‌ای به رئیس اسبق سازمان تامین اجتماعی نوشته بودم که در آن درخواست شده بود قانون را به گونه‌ای اصلاح کنند که صیادان و ملوانان بتوانند از خدمات بیمه اختیاری برای تکمیل سنوات خود استفاده کنند.
صیادان، معلمان حق‌التدریسی  و منشی مطب‌ها از حق بیمه از کارافتادگی بهره‌مند می‌شوند
این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: هم‌اکنون قرار بر این شده که برای تحقق این مهم یک ماده به قانون تامین اجتماعی الحاق شود تا این قشر نیز با پرداخت حق بیمه از خدمات این بخش در حوزه فوت، بازنشستگی و از کارافتادگی بهره‌مند شوند، ضمن اینکه این قانون شامل معلمان و مدرسان پاره وقت و منشی مطب‌ها نیز خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: بر اساس بخشنامه صادره در این زمینه، بعد از این ملوانان شناورهای باری و صیادی، معلمان و مدرسان حق‌التدریس و پاره وقت و منشی‌های مطب پزشکی که تاکنون حق بیمه آنها به صورت روزانه یا ساعت کارکرد محاسبه می‌شد می‌توانند با عقد قرارداد در قالب بیمه‌های حِرَف و مشاغل آزاد (۱۲%یا ۱۴% یا۱۸%) به نسبت ایام مابه التفاوت حق بیمه خود را نزد شعب مربوطه بیمه پرداخت کنند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی