fa نیروهای بومی در اولویت استخدام وزارتخانه ها قرار دارند نماینده حوزه جنوبی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس ماده ۴۷ قانون ششم توسعه در اجرای پروژه ها، شرکت ها و وزارتخانه ها موظفند نیروهای بومی را در اولویت استخدام قرار دهند. 7/13/2019 11:48:40 AM 7/13/2019 11:48:23 AM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

نیروهای بومی در اولویت استخدام وزارتخانه ها قرار دارند

نماینده حوزه جنوبی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس ماده ۴۷ قانون ششم توسعه در اجرای پروژه ها، شرکت ها و وزارتخانه ها موظفند نیروهای بومی را در اولویت استخدام قرار دهند.
چهارشنبه 19 تیر 1398 ساعت 11:48
نیروهای بومی در اولویت استخدام وزارتخانه ها قرار دارند
به گزارش ایرنا، شادمهر کاظم زاده روز چهارشنبه در نشست مشترک مدیران بیمه و درمان تامین اجتماعی استان با مدیران شورای هماهنگی دستگاه های تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: برای اولین بار در طول تاریخ مجلس در قالب برنامه ششم توسعه مصوب شده که در شرایط مساوی اولویت استخدام ها با نیروهای بومی باشد.
وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین مشکلات کشور و استان ما بیکاری است، افزود: نمایندگان مجلس بعنوان قانونگذار بر حسن اجرای قانون نظارت دارد، وظیفه آنها ایجاد شغل نیست اما تمام تلاش آنها توسعه استان در همه زمینه ها از جمله ایجاد اشتغال است.
وی یادآور شد: برای رونق و توسعه ایلام باید از اعتبارات صندوق توسعه ملی در راستای ایجاد طرح ها و پروژه های زیرساختی و تکمیلی و تبدیلی در استان ایلام سرمایه گذاری شود.
نماینده مردم شهرستان های دره شهر، آبدانان، دهلران و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی در ان جی ال و اشتغال یک هزار نفری صورت گرفته و برای پتروشیمی نیز از صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی اختصاص یافته ضمن اینکه در شورای اقتصاد بیش از یک میلیارد دلار برای میادین نفتی شهرستان مصوب شده است.
کاظم زاده اضافه کرد: سرمایه گذاری های کلان و ایجاد کارگاه های کوچک نقش مهمی در اشتغال دارند و استان ایلام با این همه ظرفیت نباید شاهد برخی عقب ماندگی ها در حوزه های مختلف باشد.
وی گفت: ۹۰ درصد اقتصاد کشور در بخش دولتی بوده در صورتیکه بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ باید ۲۵ درصد اقتصاد در بخش تعاونی، ۲۵ درصد در بخش خصوصی و ۵۰ درصد در بخش دولتی باشد که موفق به اجرای آن نشده ایم.
کاظم زاده تاکید کرد: برای توسعه استان و رفع بیکاری باید شغل هایی که با هزینه های کمی ایجاد شده اند و بر رونق اقتصاد نیز تاثیر گذارند را تثبیت و از آنان حمایت کنیم.
نماینده مردم حوزه جنوب در مجلس گفت: یکی از راهکارهایی که در تثبیت شغل می تواند تاثیرگذار باشد بخشودگی جرائم است که از کارفرمایان تقاضا می شود از این فرصت استفاده کنند.
وی در خصوص خروجی تسهیلات اشتغال روستایی نیز گفت: این تسهیلات باید به جامعه هدف تزریق شود و شاهد خروجی خوبی باشیم اما تاکنون آن طور که باید شاهد رونق روستاها و مشاغل در این حوزه نیستیم.
مدیرکل تعاون، کار ور فاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: ایلام جزو ۹ استان پیشرو در زمینه کاهش بیکاری در کشور است و از جمعیت ۲۸۴ هزار و ۹۵۹ نفر را بانوان و ۲۵۹ هزار و ۱۹۹ نفر را آقایان تشکیل می دهند که از این میزان ۱۶۶ هزار و ۲۳۹ نفر فعال هستند.
شکراله شیرخانی در خصوص سهم استان از طرح کارورزی افزود: امسال سهمیه استان ایلام در طرح کارورزی یک هزار و ۳۰۰ نفر است و بخش های دولتی وابسته به دولت موظف اند که که در پذیرش کارورزان اقدام اساسی انجام دهند.
وی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست که نسبت به توجیه واحد پذیرنده کارورزان اقدام نموده و آنان را از مشوق های دولت که مهم ترین آن پرداخت ۲ سال حق بیمه افراد در صورت جذب است، مطلع کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام همچنین به مهارت آموزی در محیط کار واقعی تاکید کرد و گفت: اجرای این طرح نقش مهمی در افزایش توان و مهارت افراد جویای کار دارد.
شیرخانی افزود: علاوه بر مسائل اقتصادی باید مسایل اجتماعی و بیکاری نیز توجه نمود چرا که برای رفع معضل بیکاری نمی توان به صورت جزیره ای عمل کرد.
وی تاکید کرد: دستگاه های تابعه تعاون، کار و ر فاه اجتماعی در استان با انسجام و هماهنگی آماده خدمت رسانی به مردم استان است و از آنجا که دامنه فعالیت و خدمات رسانی دستگاه های عضو شورا، از بدو تولد تا پس از مرگ می باشد لذا وظیفه خطیری بر عهده این وزارت است.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی